Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خبر داد:

تولید سالانه ۴۶۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان البرز / رشد 5.5 درصدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در استان در سال جاری ۴۶۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات باغی تولید می شود که عمده آن هلو، شلیل، آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو و انگور است که نسبت به سال گذشته ۵,۵ درصد رشد داشته است.

تولید سالانه ۴۶۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان البرز / رشد 5.5 درصدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید سالانه بیش از ۴۶۵ هزار تن انواع محصولات باغی در البرز در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سید مجید موسوی با بیان این مطلب گفت: در استان البرز در سال جاری ۴۶۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات باغی تولید می شود که عمده آن هلو، شلیل، آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو و انگور است که نسبت به سال گذشته ۵,۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان البرزی از باغبانی گفت: البرز استانی است که باغات آن دارای اهمیت بیشتری هستند و به همین منظور اصلاح باغات فرسوده، حذف و جایگزینی باغات، احداث باغات الگویی، تولید محصول سالم، احداث باغ در اراضی شیب دار و توزیع نهال یارانه دار از جمله طرح های اجرایی در این بخش است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به دیگر تولیدات گیاهی در استان اشاره کرد و افزود: تولید ۲۶ هزار تن انواع قارچ خوراکی و افزایش چهار درصدی نسبت به سال گذشته و تولید ۱۶۸ میلیون انواع گل و گیاهان زینتی در فضای باز از دیگر فعالیت های باغداران البرزی به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید