Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر در قم عنوان کرد:

توزیع 600 هزار تن نهاده دامی با قیمت یارانه‌ای به تشکل‌های عشایری طی دو سال گذشته

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: 190 هزار تن گوشت توسط عشایر تولید می‌شود که این رقم بالای 25 درصد گوشت مورد نیاز کشور است. 28 درصد دام سبک با تنوع دامی در اختیار عشایر است، ضمن اینکه آنان تولید مواد غذای پاک را نیز بر عهده دارند.

توزیع 600 هزار تن نهاده دامی با قیمت یارانه‌ای به تشکل‌های عشایری طی دو سال گذشته

رئیس سازمان امور عشایر گفت: دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات و تجهیزات، امکانات خوبی در اختیار عشایر قرار داده است تا آنان بتوانند توانمند شوند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، کرمعلی قندالی در مراسم معارفه رئیس اداره امور عشایری استان قم گفت: رهبر معظم انقلاب از طرح های کشاورزی حمایت ویژه ای می کنند و رئیس جمهوری نیز در این حوزه ورود جدی پیدا کرده است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از عشایر کشور گفت: طی دو سال گذشته 600 هزار تن نهاده دامی با قیمت یارانه‌ای و مهلت شش ماهه از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار تشکل ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: دولت یک هزار و 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ارزان قمیت در زنجیره تولید پرداخت کرد و دو هزار و500 میلیارد ریال از محل ماده 10 و 12 با تسهیلات با سود چهاردرصد تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

قندالی به تجهیز ماشین آلات کشاورزی در بخش عشایر اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت سال گذشته برای تمام
استان‌ها وسیله نقلیه تهیه و در اختیار آنها قرار داده شد.

رئیس سازمان امور عشایر بیان داشت: امسال نیز 220 دستگاه در نظر گرفته شده است که 100 دستگاه تانکر و تجهیزهای دیگر است که در اختیار عشایر قرار داده می شود.

وی یادآور شد: کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور، عرصه تجارت و تولید کالاهای داخلی و مصرفی دارد.

قندالی با بیان اینکه زندگی عشایر منحصر به فرد است، گفت: اگر به دنبال پدیده خوداکتفایی هستیم، یک بخش آن زندگی این افراد است که کمترین هزینه را در کارکرد خویش برای کشور ایجاد کرده اند.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: 200 تشکل نظامند عشایر در کشور فعالیت دارند که به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور با توان دانش بومی به شمار می روند، در همین راستا 360 صندوق زنان عشایر وجود دارد. علاوه بر این ها صندوق توسعه در عشایر است که جزو موفق‌ها محسوب می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید