Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

سیاست کشت فراسرزمینی با جدیت دنبال می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تفاهم نامه ای با کمسیون اقتصادی مجلس امضاء شده و کشت فراسرزمینی در کشورهای آذربایجان، اوکراین و قزاقستان در دستور کار قرار گرفته است و استان اردبیل یکی از مستعدترین مناطق برای کشت و توسعه صادرات به کشورهای همجوار محسوب می شود.

سیاست کشت فراسرزمینی با جدیت دنبال می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیاست کشت فراسرزمینی با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: امسال 57 هزار تن دانه های روغنی توسط کشاورزان استان اردبیل برداشت و خریداری شده است که امیدواریم در سال های آتی بیش از پیش شاهد توسعه و کشت دانه های روغنی در استان باشیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید محصولات استراتژیک و مهم در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: این استان در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم رتبه یک تا هفت کشوری را دارد، به گونه ای که تعداد این محصولات شاخص و مهم بالغ بر 16 قلم است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: در دو سال اخیر رشد محصولات کشاورزی در استان رشد چشمگیری داشته است و از سه میلیون و 700 هزار تن به چهار میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است که این میزان با افتتاح پروژه پایاب سد خداآفرین به حدود شش میلیون تن خواهد رسید.

سروی افزود: به همت کشاورزان استان در سال 92 حدود 150 هزار تن و در سال 93 حدود 220 هزار تن و در سال 94 نیز 540 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و در سال 95 رکورد بیشترین برداشت گندم در استان شکست و بیش از 602 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری گردید.

وی گفت: تفاهم نامه ای با کمسیون اقتصادی مجلس انجام گرفته و کشت فرا سرزمینی در کشورهای آذربایجان، اوکراین و قزاقستان در دستور کار قرار گرفته و استان اردبیل یکی از مستعدترین مناطق برای کشت و توسعه صادرات به کشورهای همجوار محسوب می شود. در این خصوص برنامه ریزی و تمهیدات لازم انجام شده و از کشاورزان در قالب تعاونی و شرکت های حقوقی حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید