Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اعلام کرد:

اختصاص 280 میلیارد تومان به بخش آبیاری نوین و انتقال آب در خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تخصیص اعتبارات سال 95 در بخش آبیاری نوین کشاورزی بی سابقه بوده است، به طوری که 280 میلیارد تومان در بخش سیستم های نوین آبیاری و انتقال آب اعتبار دریافت کرده‌ایم که در حال واگذاری به متقاضیان هستیم.

اختصاص 280 میلیارد تومان به بخش آبیاری نوین و انتقال آب در خراسان رضوی

بخش کشاورزی بیش از ۱۵ درصد از ارزش افزوده حوزه اقتصادی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، مجتبی مزروعی بابیان این مطلب در نشست رسانه ای که به مناسبت ایام الله دهه فجر تشکیل شده بود، گفت: 4/23 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و 43 درصد صادرات استان نیز در اختیار محصولات کشاورزی است .

وی با اشاره به موضوع آب در بخش کشاورزی استان افزود: بحران آب باعث مهاجرت روستاییان به سوی حاشیه شهرها و خالی شدن روستاها می گردد و اگر به کاهش مصرف آب توجه نکنیم و آن را جدی نگیریم، حیات در بخش کشاورزی استان به خطر می افتد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از اصحاب رسانه خواست ضرورت سرمایه گذاری در بخش آب و کاهش مصرف آن را به بدنه جامعه منتقل کنند تا صرفه جویی در آب به عنوان یک مطالبه ملی در آید .

مزروعی ادامه داد: امسال 609 هزار تن معادل 780 میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده است که برای نخستین بار، قیمت خریدگندم بالاتر از قیمت جهانی بوده است .

این مقام مسئول با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در بخش آبیاری نوین کشاورزی بیان کرد: تخصیص اعتبارات سال 95 در این زمینه بی سابقه بوده است، به طوری که 280 میلیارد تومان در بخش سیستم های نوین آبیاری و انتقال آب اعتبار دریافت کرده ایم که در حال واگذاری به متقاضیان هستیم .

وی با اشاره به مشکل کشتارگاه های صنعتی در استان اظهار داشت: در حال حاضر دو کشتارگاه صنعتی در مشهد و فریمان دایر هستند که با تلاش صنایع بخش دام در حال آماده‌سازی کشتارگاهای صنعتی تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور و یک واحد دیگر در مشهد هستیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی عنوان کرد: برای تمام مجتمع های گلخانه‌ای استان، تأمین اعتبار لازم انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال مالی جاری بتوانیم از تمامی این مجتمع ها بهره برداری کنیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید