Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهه‌ فجر امسال صورت می گیرد:

افتتاح 46 پروژه کشاورزی در استان سمنان با اعتبار 353 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: با افتتاح 46 پروژه عمرانی و تولیدی جهادکشاورزی یک هزار و 384 شغل مستقیم و بیش از یک هزار و 600 شغل غیرمستقیم در استان ایجاد می‌شود.

افتتاح 46 پروژه کشاورزی در استان سمنان با اعتبار 353 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از 46 پروژه عمرانی و تولیدی جهادکشاورزی در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از سمنان، سیدحسن میرعماد با اعلام این خبر اظهار کرد: 23 پروژه از این پروژه‌ها عمرانی و 23 پروژه دیگر آن تولیدی است که همه آنها همزمان با دهه‌ فجر امسال در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها، تصریح کرد: برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر جهادکشاورزی در استان سمنان بالغ بر 353 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از بهره‌مندی بالغ بر سه هزار و 500 نفر از بهره‌برداران استان از این پروژه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این 46 پروژه یک هزار و 384 شغل مستقیم و بیش از یک هزار و 600 شغل غیرمستقیم در استان ایجاد می‌شود .

میرعماد از آغاز به‌کار یک طرح آبرسانی بزرگ در بخش کشاورزی این استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این پروژه که برای نخستین ‌بار در استان و در این سطح کلان اجرایی می‌شود، اراضی بیش از 100 بهره‌بردار روستایی استان از مزایای طرح بهره‌مند می‌شوند .

وی با اشاره به اعتبارات تخصیصی به این طرح آبرسانی کشاورزی ادامه داد: بالغ بر 9 میلیارد اعتبار برای اجرایی شدن این پروژه بزرگ پیش‌بینی شده است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه علاوه بر این طرح، طرح‌های آبیاری دیگری در سطح استان اجرایی شده و یا در حال اجرا است، گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به یک پروژه آبیاری بزرگ ملی در استان اشاره کرد که بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را دربرمی‌گیرد و قرار است که این پروژه همزمان با سفر احتمالی رئیس‌جمهور به استان بعد از دهه فجر به بهره‌برداری برسد .

وی همچنین بر لزوم توسعه زنجیره‌های تولید در صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی تأکید کرد و با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در یکی دو سال اخیر اظهار کرد: خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفت امسال شاهد راه‌اندازی و تکمیل برخی از این زنجیره‌های تولید در استان بودیم که کارخانه کنسانتره شاهرود، یک واحد لبنی شیر در گرمسار و یک کارخانه در دامغان و...از جمله آنها است .

میرعماد با بیان اینکه زنجیره های تولید در حال شکل‌گیری در استان است، گفت: اگر این زنجیره‌ها در بخش‌های مختلف استان ایجاد شود، بدون تردید علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در استان، بخش مهمی از مشکلات سازمان در این حوزه نیز مرتفع می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید