Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز خبر داد:

تجهیز 1724 هکتار از اراضی استان البرز به سیستم های آبیاری نوین در سال جاری

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این مدیریت با توجه به سیاست های کلی دولت که افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصارف منابع آبی است، تسهیلات بلاعوض را در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

تجهیز 1724 هکتار از اراضی استان البرز به سیستم های آبیاری نوین در سال جاری

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در سطح یک هزار و 724 هکتار از اراضی زیر کشت استان البرز سیستم های آبیاری نوین به اجرا درآمده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، حجت اله رضایی با اعلام این مطلب گفت: با در نظر گرفتن کمبود منابع آبی در سال های اخیر، استفاده از روش های نوین آبیاری امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، در همین راستا لازم است تدبیری اندیشیده شود تا روش های نوین و کم مصرف با راندمان بالا جایگزین روش های سنتی آبیاری در بخش کشاورزی گردد .

وی افزود: استان البرز با توجه به شرایط مناسب کشاورزی، پتانسیل بالایی را در این حیطه داراست و در این راستا مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان البرز با توجه به سیاست های کلی دولت که افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصارف منابع آبی است، تسهیلات بلاعوض را در اختیار کشاورزان قرار می دهد .

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در سطح یک هزار و 724 هکتار از اراضی زیر کشت استان البرز سیستم های آبیاری نوین به اجرا درآمده است که بالغ بر یک هزار و 154 هکتار از این طرح ها به صورت ۱۰۰ درصد اجرا گردیده و در حال بهره برداری است و بیش از ۵۷۰ هکتار از اراضی نیز دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که امید است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند .

رضایی در پایان خاطرنشان ساخت: در این زمینه شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد به دلیل وسعت اراضی قابل کشت و با توجه به شرایط آب و هوایی گرم بیشترین اراضی تجهیز شده را به خود اختصاص داده اند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید