Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران:

خسارت باغداران تا پایان بهمن ماه پرداخت می شود / گردشگری کشاورزی در مازندران اجرایی شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: هنوز اعتبارات مصوبه هیأت دولت در اختیار جهاد کشاورزی قرار نگرفته است؛ اما تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه، هزینه مرکبات باغداران پرداخت شود.

خسارت باغداران تا پایان بهمن ماه پرداخت می شود / گردشگری کشاورزی در مازندران اجرایی شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران از پرداخت خسارت باغداران تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، دلاور حیدرپور در حاشیه افتتاح نمایشگاه «زمین، نبض مازندران» گفت: کشاورزی مقرون به صرفه است؛ اما باید توجیه اقتصادی داشته باشد .

وی با بیان اینکه در مازندران حداقل واحد باغی سه هکتار و زراعت پنج هکتاراست، افزود: در مازندران به دلیل منابع آب سه بار کشت در اراضی امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه باید در کنار اراضی، گردشگری کشاورزی را توسعه دهیم، اضافه کرد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان اجرای تورگردی و روستا گردی وجود دارد .

حیدرپور با بیان اینکه تور گردشگری درآمد جانبی برای کشاورزان فراهم می کند، گفت: گردشگران نیز می توانند با قیمت مناسب محصولات را خریداری کنند .

وی با اشاره به خسارت باغداران مازندرانی، افزود: خسارت مستقیم برف و تبلیغات دروغین در خارج از استان که پرتقال های مازندران یخ زده است، سبب ضرر بسیاری به کشاورزان شد .

حیدرپور با بیان اینکه دولت مصوبه ای برای جبران خسارت تصویب کرد که در حال عملیاتی شدن است، اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی مازندران به پشتوانه مصوبات وارد بازار شد و پرتقال های یخ زده را از چرخه مصرف خارج کرد .

وی ادامه داد: حدود ۱۳۰ هزار تن پرتقال یخ زده با کمک فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها با اعتبار نزدیک ۵۰ میلیارد تومان خریداری و از چرخه خارج شد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه پرتقال ها به سه قسمت درجه بندی شد، گفت: نزدیک ۳۵ هزار تن پرتقال در قالب خرید تضمینی خریداری شده و مقداری به کارخانه کنستانتره و مقداری نیز به خراسان رضوی و ارومیه فرستاده شده است .

این مسئول اعلام کرد: هنوز اعتبارات دولتی مصوبه هیأت دولت در اختیار جهاد کشاورزی قرار نگرفته است؛ اما تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه، هزینه مرکبات باغداران پرداخت شود .

وی بیان کرد: پس از پرداخت خسارت باغداران، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ۱۰ درصدی صورت می گیرد و نیز پول خرید تضمینی به آنان پرداخت می شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران با اشاره به اینکه براساس مصوبه ذخیره سازی 30 هزار تن پرتقال در کشور صورت می گیرد، افزود: بخش بیشتر این مرکبات از مازندران تأمین می شود که در حال حاضر ذخیره سازی مرکبات از سوی سازمان تعاون روستایی درحال انجام است .

وی با بیان اینکه بین دو هزار و 200 تا دو هزار و 400 تومان نرخ خرید مرکبات از باغداران برای ذخیره سازی است، گفت: سهم استان ها برای خرید مرکبات تعیین و سپس ارسال به استان ها صورت می گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید