Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خبر داد:

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: بودجه اختصاص یافته به طور 100 درصدی محقق خواهد شد و مناقصات برای لوله کشی ها ظرف هفته آینده انجام خواهد شد.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب با لوله در زمین های کشاورزی استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی، مجتبی مزروعی با بیان این مطلب گفت: این بودجه اختصاص یافته به طور 100 درصدی محقق خواهد شد و مناقصات برای لوله کشی ها ظرف هفته آینده انجام خواهد شد .

وی افزود: در خصوص هزینه های آبیاری تحت فشار که برای مدیریت و بهبود مصرف آب است، سقفی تعیین نشده است، به طوری که در دو سال اخیر این هزینه برای 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد و قرار است تا سال زراعی 96 این سطح به 30 هزار هکتار افزایش یابد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهرستان های استان باید در جهت توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله تلاش بیشتری انجام دهند .

مزروعی با اشاره به عملکرد جهادی کشاورزان استان یادآور شد: در خراسان رضوی با وجود کاهش سطح زیر کشت، خرید محصول از کشاورزان 4.1 برابر افزایش داشت که این میزان نزدیک به دو برابر میانگین کشوری است .

وی با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 160 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده است، یادآور شد: به ازای خرید هر کیلو جو 280 تومان یارانه به کشاورزان پرداخت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به قیمت گوشت دام سبک در استان عنوان کرد: اگر تنظیم بازار توسط مدیران سازمان جهاد کشاورزی انجام نمی شد، امروز با وجود کاهش شدید جمعیت دام، نمی توانستیم قیمت گوشت را کنترل کنیم .

وی گفت: اولویت و تمرکز سازمان در بحث توسعه بازرگانی و تنظیم بازار است؛ چون تا بازرگانی محصولات فعال نباشد، در بحث تولید مشکلاتی خواهیم داشت .

مزروعی با بیان اینکه پایین بودن قیمت گندم و جو خسارات زیادی به کشاورزان در سال های گذشته وارد کرده بود، افزود: در بخش تنظیم بازار برای گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ وضعیت کنترل شده ای به وجود آمده و توانستیم علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات نیز داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در این مدت هیچگاه از اصول حفظ منابع و بهره برداری آبی عدول نکردیم و نخواستیم تا خودکفایی را به شرط اینکه منابع پایه ضربه ببینند، اجرایی کنیم .

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته بنیه مالی تولیدکنندگان صدمه دیده بود، یادآور شد: تا تولید کنندگان از لحاظ اقتصادی تأمین نباشند، یقیناً قدرت تأمین و سرمایه گذاری نخواهند داشت .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همچنین با واردات بی رویه شاهد بودیم که چه لطمه سنگینی به بخش کشاورزی زده شد که این روند تصحیح شد و با برنامه ریزی درست و مدون از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شدیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید