Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اعلام کرد:

تولید 800 هزار تن محصول کشاورزی در استان قم / افزایش سطح زیر کشت پسته به 20 هزار هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اعتبارهای مناسبی برای افزایش استفاده از روش های آبیاری نوین در بیش از سه هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت استان تخصیص یافته و کارهای عملیاتی آن در حال انجام است.

تولید 800 هزار تن محصول کشاورزی در استان قم / افزایش سطح زیر کشت پسته به 20 هزار هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: کشاورزان و دامداران قمی با وجود مشکل های فراوان از جمله کمبود آب، توانستند در سال گذشته 800 هزار تن محصول زراعی و دامی تولید کنند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا طلایی با بیان این مطلب افزود: کشاورزان و دامداران قمی، جهادگران توانایی هستند که با وجود مشکل های فراوان از جمله کمبود آب، توانستند در سال گذشته 800 هزار تن محصول زراعی و دامی تولید کنند.

وی ادامه داد: حمایت از کشاورزان در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی است و در این راستا اعتبارهای مناسبی برای بالا بردن استفاده از روش های آبیاری نوین در بیش از سه هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت استان تخصیص یافته و کارهای عملیاتی آن در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: امسال کشور توانست با تولید 11 میلیون تن گندم در تولید این محصول راهبردی به خودکفایی برسد و حتی آن را به کشورهای منطقه صادر کند و این نشان دهنده اهمیت بهره وری در تولید محصولات کشاورزی است .

طلایی افزود: جهاد کشاورزی استان قم تلاش می کند با استفاده از ابزارهای نوین، میزان مصرف آب را در بخش کشاورزی در سال های آینده تا 50 درصد کاهش و با افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون، میزان بهره وری سطح زیر کشت استان را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: استان قم در تولید محصول های دامی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و به دلیل مشارکت بهره برداران با مسئولان دامپزشکی، میزان شیوع بیماری های دامی در استان پایین و تحت کنترل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: موضوع تغییر الگوی کشت در استان مسئله مهمی است و در همین ارتباط برای افزایش سطح درآمد پایدار کشاورزان کشت گیاهانی همچون گل محمدی و پسته که به میزان آب کمتری نیاز دارند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پسته قم رتبه دوم کشور را از لحاظ طعم و کیفیت به خود اختصاص داده و با تسهیلات ارائه شده در این بخش قرار است سطح زیر کشت پسته استان به 20 هزار هکتار افزایش یابد .

طلایی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز کشاورزان استان می توانند به ازای هر هکتار آبیاری
قطره ای و تحت فشار، 85 درصد هزینه این کار را تا سقف 70 میلیون ریال از کمک های دولتی استفاده کنند و برای این کار 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است
.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید