Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد:

تولید 340 هزار و 187 تن محصول فرآوری شده در 53 واحد صنایع تبدیلی در استان البرز

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز کفت: در حال حاضر 53 واحد از واحدهای صنایع تبدیلی زیر پوشش مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان البرز فعال است که 340 هزار و 187 تن محصول فرآوری شده در آن ها به منظور مصارف استان و صادرات تولید می شود و زمینه اشتغال 925 نفر را فراهم می کنند.

تولید 340 هزار و 187 تن محصول فرآوری شده در 53 واحد صنایع تبدیلی در استان البرز

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید 340 هزار و 187 تن محصول فرآوری شده در 53 واحد صنایع تبدیلی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، رحیمی نسب با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه استان البرز در حوزه تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور حائز رتبه خوبی است، صنایع تبدیلی استان جواب گوی حجم تولیدات خام کشاورزی نبوده و تبدیل اینگونه محصولات به فرآورده های غذایی و نهایی همواره با مشکل مواجه است.

وی افزود: صنایع تبدیلی از جمله صنایعی محسوب می شود که نقش و تأثیر بسیار زیادی در بخش کشاورزی داشته و دارد، در بلندمدت و کوتاه‌مدت منفعت‌های بسیاری برای کشاورزان خواهد داشت و باعث تثبیت سطح درآمد و افزایش سود کشاورزان می‌شود، متاسفانه به علت نبود کارخانجات فرآوری و صنایع تبدیلی مناسب، کشاورزان استان سالانه خسارت های فراوانی را از این جهت متحمل می شوند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه این استان از نظر جغرافیایی با توجه به نزدیکی به پایتخت به عنوان بازار مصرف محصولات فرآوری شده از جایگاه ویژه ای برای ساخت کارخانه های فرآوری، تبدیل و تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی برخوردار است، یادآور شد: از علاقه مندان سرمایه گذاری در این بخش می خواهیم با مراجعه به جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها از فرصت های موجود در این عرصه بهره لازم را ببرند تا بتوانیم در جهت ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در کشور قدم های مؤثری برداریم.

رحیمی نسب در پایان بیان داشت: در حال حاضر 53 واحد از واحدهای صنایع تبدیلی زیر پوشش مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان البرز فعال است که 340 هزار و 187 تن محصول فرآوری شده به منظور مصارف استان و صادرات تولید می شود و زمینه اشتغال 925 نفر را فراهم می کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید