Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه عنوان کرد:

خرید 31000 تن چغندرقند از چغندرکاران ارومیه / کاهش سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 33 هزار تن چغندرقند از مزارع زیر کشت این محصول در ارومیه برداشت شود و با توجه به بحران دریاچه ارومیه و استفاده از محصولات کم آب بر در مقایسه با سال گذشته سطح زیر کشت چغندر در سطح شهرستان کاهش یافته است.

خرید 31000 تن چغندرقند از چغندرکاران ارومیه / کاهش سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از خرید 31 هزار تن چغندرقند از چغندرکاران این شهرستان از ابتدای فصل برداشت این محصول خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایحان غربی، اسکندر علی زاده با بیان این مطلب گفت: میزان سطح زیر کشت چغندرقند در این شهرستان در سال جاری در حدود 620 هکتار است .

وی با اشاره به عیار قند چغندر تحویلی کارخانه قند ارومیه در سال جاری افزود: طبق نظارت هایی که از کارخانه قند ارومیه انجام گرفته متوسط عیار قند تحویلی به کارخانه قند این شهرستان امسال در حدود 16.7 و میانگین افت در حدود 4.76 است .

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 33 هزار تن چغندرقند از مزارع زیر کشت این محصول در ارومیه برداشت شود، یادآور شد: با توجه به بحران دریاچه ارومیه و استفاده از محصولات کم آب بر در مقایسه با سال گذشته سطح زیر کشت چغندر در سطح شهرستان کاهش یافته است .

وی در پایان افزود: با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت و در راستای صرفه جویی در مصرف آب و کمک به احیای دریاچه ارومیه و همچنین استفاده از محصولاتی با صرفه اقتصادی بالا مدیریت جهاد کشاورزی در نظر دارد سطح زیر کشت این محصول را تا حد امکان کاهش داده و کشت گیاهان کم آب بر را جایگزین و توسعه دهد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید