Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سفر هیأت دولت صورت می گیرد:

افتتاح 22 پروژه بخش کشاورزی در استان البرز

در جریان سفر امروز کاروان تدبیر و امید به استان البرز، ضمن بازدید از فعالیت‌های کشاورزی و دیدار با تولیدکنندگان، بهره‌برداران و بررسی مشکلات آنان تعدای از پروژه‌ها و طرح‌ها مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

افتتاح 22 پروژه بخش کشاورزی در استان البرز
همزمان با سفر هیأت دولت به استان البرز 22 پروژه بخش کشاورزی دراین استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، در این سفر تعداد 22 پروژه در زیربخش‌های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دام و طیور و آبزی‌پروری و تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اعتباری معادل یک‌هزار و 45 میلیارد ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و آورده شخصی با اشتغال‌زایی 727 نفر در سطح استان به بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

براساس این گزارش، پروژه‌های ذیل افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت:

1- نوسازی، بهسازی، تکمیل ظرفیت و راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شیلاتی استان با تولید 15 میلیون قطعه بچه‌ماهی و با صرف 50 میلیارد تسهیلات بانکی زمینه ایجاد اشتغال 25 نفر را به‌طور ثابت فراهم کرده است.

2- افتتاح فاز نخست باغ سیب مهرشهر شامل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کاشت نهال مثمر پایه رویشی است. وسعت این باغ 260 هکتار است که در سطح کل باغ سیستم اصلی آبیاری احداث و هم‌اکنون 65 هکتار آن به‌عنوان فاز نخست آماده افتتاح و مابقی سطح باغ از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان البرز تأمین و احداث خواهد شد. شایان توجه است این باغ به‌عنوان نگین درخشان در کلان‌شهر کرج با تولید سالانه چهارهزار و 860 تن میوه و اشتغال 168 نفر از اهمیت بالایی برخوردار است. گفتنی است، پس از اجرای سیستم نوین آبیاری میزان تولیدات این باغ به هشت‌هزار و 100 تن افزایش خواهد یافت.

3- 12 پروژه سیستم آبیاری تحت فشار درسطح 224 هکتار با اعتباری معادل 19 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 32 نفر افتتاح می‌شود. با افتتاح این پروژه‌ها سطح شبکه‌های آبیاری تحت فشار در استان به حدود 12 هزار و 450 هکتار افزایش می‌یابد. شایان توجه است، در این سفر در سطح شش ‌هزار هکتار اجرای عملیات آبیاری تحت فشار با اعتبار 480 میلیارد ریال برای سال‌های 95 و 96 پیش‌بینی شده است.

4- افتتاح مرغداری گوشتی، گلخانه تولید مکانیزه نشاء و همچنین شروع عملیات اجرایی بزرگ‌ترین باغ گردوی استان به مساحت 500 هکتار در شهرستان طالقان، کاشت جنگل‌های دست‌کاشت به وسعت 706 هکتار، تکمیل ایستگاه پمپاژ پساب فاضلاب تعاونی تولید ماهدشت، نخستین نمایشگاه دائمی نهاده‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی، توسعه کارخانه داروسازی دامی فارمازند و سیلوی 30 هزار تنی غلات از دیگر طرح‌های مهم استان البرز هستند که برای راه‌اندازی و تکمیل این پروژه‌ها مبلغ 182 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و مبلغ 414 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی هزینه و زمینه اشتغال 380 نفر را تأمین می‌کند.

5- سردخانه 15 هزار تنی در زمینی به وسعت حدود چهار هکتار و با سرمایه‌گذاری 170 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است که مبلغ 25 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و مبلغ 145 میلیارد ریال آورده متقاضی است و زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم کرده است. از مزایای عمده این طرح نزدیکی به محل تولید و نگهداری محصولات کشاورزی به‌منظور کنترل بازار مصرف و جلوگیری از ضایعات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید