Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

کشت پاییزه در 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

در حال حاضر در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

کشت پاییزه در 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 130 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در پاییز امسال زیر کشت انواع محصولات می رود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، رضا نجفی با بیان اینکه کشت پاییزه از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است و تا نیمه نخست آذر ادامه دارد اظهار داشت: گندم، دانه های روغنی، علوفه، حبوبات، سبزی و صیفی جات عمده محصولات پاییزی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

وی گفت: بیشترین سطح زیر کشت پاییزه استان با حدود 90 هزار هکتار مربوط به گندم و کمترین سطح به سبزیجات و صیفی جات اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت محصولات پاییزی با توجه به شرایط آب و هوایی از اسفندماه در استان آغاز می شود، گفت: 170 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می کنند.

گفتنی است هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید