Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

برداشت 30 هزار تن مرکبات از باغ های سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:امسال سه هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی باغی سیستان و بلوچستان به کشت مرکبات اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

برداشت 30 هزار تن مرکبات از باغ های سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از برداشت 30 هزار تن مرکبات از باغ های این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی با بیان این مطلب گفت: امسال سه هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی باغی سیستان و بلوچستان به کشت مرکبات اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی اظهار داشت: برداشت مرکبات در سطح استان از اواخر شهریورماه هر سال آغاز می‌شود و تا آذرماه ادامه می‌یابد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین، نارنج ، بالنگ و گرین‌فروت عمده مرکباتی است که در سطح استان کشت می‌شود و بیشترین بازار مصرف این محصولات شهرستان‌های داخل سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌های همجوار است.

شهرکی یادآور شد: بیش از دو هزار نفر در سطح استان در زمینه باغ های مرکبات مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: مرکبات در سیستان و بلوچستان بیشتر در شهرستان‌های نیکشهر، دلگان، سرباز، قصرقند، فنوج، چابهار، کنارک و ایرانشهر کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیماری "جاروئک" به میوه لیمو ترش خسارت وارد می‌کند، گفت: بهتر است کشاورزان استان از ارقام مقاوم لیمو ترش مانند "پرشین لایم" برای کشت استفاده کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید