Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خبر داد:

پوکی 30 درصد از محصول باغداران پسته کرمان / برداشت پسته از 260 هزار هکتار باغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال به دلیل گرمای بالای 40 درجه در ماه های تیر و مرداد بیش از 30 درصد از محصول باغداران در زمان مغز رفتن دچار پوکی و آفتاب سوختگی شد که با توجه به این امر توصیه می شود باغداران نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه ای اقدام کنند.

پوکی 30 درصد از محصول باغداران پسته کرمان / برداشت پسته از 260 هزار هکتار باغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در سال گذشته حدود 80 هزار هکتار از سطح باغ های پسته بیمه شد که امیدواریم امسال باغداران با بیمه کردن محصول خود با اطمینان خاطر بیشتر به تولید محصول بپردازند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، عباس سعیدی با بیان این مطلب گفت: استان کرمان با بیش از 260 هزار هکتار باغ پسته، مهمترین قطب تولید پسته کشور محسوب می شود .

وی افزود: کاربرداشت پسته امسال از 20 شهریور آغاز و پیش بینی می شود بیش از 130 هزار تن پسته خشک از باغ ها برداشت شود .

وی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل گرمای بالای 40 درجه در ماه های تیر و مرداد بیش از 30 درصد از محصول باغداران در زمان مغز رفتن دچار پوکی و آفتاب سوختگی شد که با توجه به این امر توصیه می شود باغداران نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه ای اقدام کنند .

سعیدی گفت: در سال گذشته حدود 80 هزار هکتار از سطح باغ های پسته بیمه شد که امیدواریم امسال باغداران با بیمه کردن محصول خود با اطمینان خاطر بیشتر به تولید محصول بپردازند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به صادرات پسته گفت: تدابیری اندیشیده شد که تا به امروز برای 45 نفر از صادرکنندگان پسته بیش از 102 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه در نظر گرفته شود که خوشبختانه متقاضیان در حال تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات هستند.

وی در پایان افزود: در مرحله بعد نیز تمام صادرکنندگانی که تا کنون صادرات داشته اند، می توانند به جهاد کشاورزی شهرستان و اتاق بازرگانی برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند تا رونق صادرات محصولاتی مثل پسته و خرما و گردو در استان افزایش یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید