Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خبر داد:

خرید 6500 تن وش پنبه در استان گلستان / افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت پنبه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: قیمت توافقی محصول وش پنبه دو هزار و 900 تا سه هزار و 100 تومان است و پیش بینی می شود 22 هزار تن وش از مزارع پنبه استان برداشت شود.

خرید 6500 تن وش پنبه در استان گلستان / افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت پنبه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از خرید شش هزار و 500 تن وش پنبه توسط کارخانه های پنبه پاک کنی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، مختار مهاجر با اعلام این خبر گفت: عملیات برداشت از اوایل شهریور امسال آغاز شده و در سال جاری 10 هزار و570 هکتار پنبه در سطح استان کشت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 9 هزار و 400 هکتار بوده است، 10درصد افزایش یافته است .

وی افزود: قیمت توافقی این محصول دو هزار و 900 تا سه هزار و 100 تومان است و پیش بینی می شود 22 هزار تن وش از مزارع پنبه استان برداشت شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در صورت نیاز سازمان تعاون روستایی آمادگی خرید تضمینی این محصول را به قیمت دو هزار و 932 تومان دارد .

دکتر مهاجر تعداد کارخانه های پنبه پاک کنی فعال در استان را هشت کارخانه برشمرد و افزود: تاکنون میزان 200 تن بذر اصلاح شده از سطح مزارع تکثیری استحصال شده و برنامه تولید بذر استان 680 تن است .

وی در پایان تصریح کرد: همچنین در ارقام مختلف گلستان، لطیف و ساجدی نسبت به ارقام قدیمی حدود دو ماه طول دوره رویش کاهش پیدا کرده است؛ یعنی کشاورز با خیال آسوده می تواند برای کشت محصول بعدی آماده شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید