Iranian Agriculture News Agency

در نخستین جشنواره انار سنگان در بخش مرکزی خاش مطرح شد:

برداشت 6000 تن انار از باغ های خاش / سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایران در سال 96

معاون سیاسی _ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این جشنواره گفت: با توجه به اینکه سال 96 استان سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایران است، ضرورت دارد نسبت به برندسازی محصولات کشاورزی و معرفی توانمندی های کشاورزی اقدام شود.

برداشت 6000 تن انار از باغ های خاش / سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایران در سال 96


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش در نخستین جشنواره انار سنگان در بخش مرکزی خاش از برداشت شش هزار تن انار از باغ های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاروزی استان سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی منطقه گفت: کشاورزی خاش در حوزه های مختلف دارای برجستگی های ویژه ای است و 37 هزار هکتار محصول باغی و زراعی در کنار چندین هکتار باغ های خرما و پسته و دیگر محصولات کشاورزی نشان دهنده توانمندی های بالای این منطقه است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان خاش برای تولید انار یادآور شد: حدود 700 هکتار باغ انار در خاش وجود دارد و پیش بینی می شود شش هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش افزود: تنها در منطقه سنگان خاش حدود 500 هکتار باغ انار وجود دارد که نشانگر ظرفیت های بالای این منطقه برای تولید این محصول است.

معاون سیاسی _ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جشنواره گفت: با توجه به اینکه سال 96 استان سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایران است، ضرورت دارد نسبت به برندسازی محصولات کشاورزی و معرفی توانمندی های کشاورزی اقدام شود.

علی اصغر جمشیدنژاد افزود: نگاه ویژه دولت و استاندار به منطقه و توجه به صنعت گردشگری و برپایی جشنواره توانمندی ها و معرفی محصولات کشاورزی سبب شده این استان در ابعاد مختلف به جایگاه واقعی خود برسد.

وی از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران این بخش برای برگزاری جشنواره و معرفی توانمندی های منطقه تجلیل کرد و اظهار داشت: انتشار تمبر و الصاق آن به نامه ها اقدامی مؤثر و اعتبار بخشی به کاری بزرگ و کمک به معرفی توانمندی های استان است.

جمشیدنژاد بر اهمیت برجسته سازی و معرفی مزیت های مهم منطقه تأکید و تصریح کرد: درآمد حاصل از
ظرفیت های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و ... باید به جیب مردم استان برود.

وی گفت: حیف است که مردم و مسئولان شهرهای استان شناخت کافی از منطقه خود نداشته باشند.

گفتنی است جشنواره بزرگ انار سنگان بخش مرکزی خاش و رونمایی از تمبر انار سنگان با حضور معاون سیاسی _ اجتماعی استاندار، شماری از مدیران کل، فرماندار خاش، علما، مسئولان و معتمدان در دهستان سنگان برگزار شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید