Iranian Agriculture News Agency

با آغاز فصل برداشت میگو پیش‌بینی می‌شود:

افزایش 70 درصدی تولید میگو در گمیشان

برداشت میگو از مجتمع پرورشی میگو در مجتمع گلستان گمیشان با افزایش 70 درصدی تولید نسبت به سال گذشته آغاز شد.

افزایش 70 درصدی تولید میگو در گمیشان


برداشت میگو از مجتمع پرورشی میگو در مجتمع گلستان گمیشان با افزایش 70 درصدی تولید نسبت به سال گذشته آغاز شد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل شیلات گلستان، مدیر کل شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: فصل برداشت میگو در فاز نخست چهارهزار هکتاری از مزارع پرورش میگو در شهرستان گمیشان در حالی آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش تولید و رشد را در این محصول شاهد باشیم.

سیدجواد قدس‌علوی با اشاره به میزان تولید میگو در سال گذشته افزود: سال گذشته میزان 715 تن میگو در سطح مفید 270 هکتار در استان تولید شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش سطح مفید به 400 هکتار میزان یک‌هزار و 200 تن میگو تولید شود.

وی درباره کیفیت میگوی تولید شده در گلستان خاطرنشان کرد: میگوی گلستان به‌دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده است و ضریب تبدیل غذایی خوب در کشور منحصربه‌فرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر می‌شود که بیش از 5.5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

قدس‌علوی در پایان با اشاره به افزایش 50 درصدی در زمینه اشتغال در مجتمع پرورش میگو گمیشان اظهار داشت: حدود 600 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع پرورش میگوی گمیشان مشغول به کار هستند که این میزان سال در گذشته 400 نفر بوده است و خوشبختانه در این بخش هم شاهد افزایش بوده‌ایم.

گفتنی است، مجتمع پرورش میگوی گمیشان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه میگوی گونه وانامی را انجام می‌دهد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید