Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان خبر داد:

برداشت خرما از سطح 13هزار هکتار نخلستان های آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: با توجه به بهبود وضعیت صادرات محصولات ایران امیدواریم بازار خوبی نیز در حوزه صادرات خرما فراهم شود.

برداشت خرما از سطح 13هزار هکتار نخلستان های آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از برداشت خرما از سطح 13 هزار هکتار نخلستان های بارور این شهرستان آبادان از ابتدای شهریور خبر داد .

بنا بر گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان خوزستان، ناجی شهیب زاده با اعلام این خبر افزود: برداشت خرما در شهرستان آبادان که 70 درصد از نوع رقم استعمران است، آغاز شده و تا نیمه مهر ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 65هزار تن خرما از نخلستان های این شهرستان برداشت شود .

شهیب زاده یادآور شد: خرما به عنوان محصول مهم و استراتژیک آبادان به شمار می رود که بخشی به صورت تازه در سطح بازارهای داخلی به مصرف می رسد و بخشی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می شود .

مدیر جهادکشاورزی آبادان گفت: علاوه بر ارقام استعمران و برحی، زاهدی، گنطار، لیلویی، فرسی، بریم، فرسی، خضراوی، بلیانی، سویدانی، یوزی، هویزی، حلاوی و مشتوم از جمله رقم هایی است که در منطقه وجود دارد .

شهیب زاده در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به بهبود وضعیت صادرات محصولات ایران امیدواریم بازار خوبی نیز در حوزه صادرات خرما فراهم شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید