Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد:

بهره برداری از کانال اصلی انتقال آب در 700 هکتار از اراضی دشت فتحعلی

پیشرفت پروژه انتقال کانال اصلی آب مطلوب و از لحاظ تقویم زمانی نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و 300 میلیارد تومان با پیمانکاران عقد قرارداد شده و قراردادهای مابقی نیز در دست اقدام است و اهتمام جهاد کشاورزی اردبیل این است که این پروژه بدون وقفه مراحل اجرایی خود را سپری کند.

بهره برداری از کانال اصلی انتقال آب در 700 هکتار از اراضی دشت فتحعلی

مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی جهادکشاورزی استان اردبیل از بهره برداری از کانال اصلی انتقال آب در 700 هکتار از اراضی دشت فتحعلی در سالجاری حبر داد .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اسد اله محسن زاده با اعلام این خبر افزود: طول خط انتقال کانال اصلی انتقال آب 140 کیلومتر از سد خداآفرین تا دورترین نقطه اجرای پروژه در شهرستان بیله سوار است .

وی افزود: از لحاظ تقویم زمانی اجرای این پروژه جزو استان های پیشتاز و موفق در بین 10 استان دیگری است که مهار آبهای مرزی در آن اجرا می شود و هیچ مشکلی در مراحل اجرایی این پروژه عظیم ملی نداریم .

وی افزود : 700 هکتار از اراضی دشت فتحعلی در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و بهره برداری از بقیه اراضی نیز در سال زراعی آینده به صورت تمام و کمال صورت خواهد گرفت. بهره برداری از اراضی ناحیه دره رود نیز در سطح سه هزار و 900 هکتار پاییز سال 96 به بهره برداری خواهد رسید .

محسن زاده ادامه داد: عملیات اجرایی در سطح 10 هزار و 500 هکتار در ناحیه عمرانی دوم شروع شده و پنج درصد از برنامه اجرایی و تقویم زمانی جلو هستیم که امیدواریم با شتاب و دقت بیشتری که اعمال خواهد شد، در کمترین زمان ممکن نیز شاهد بهره برداری از این اراضی باشیم. به رغم اینکه مدت زمان اجرای این پروژه 30 ماهه تنظیم شده بود، ولی براساس هماهنگی هایی که با پیمانکاران صورت گرفته امیدواریم این قسمت از پروژه نیز در مدت زمان حداکثر 24 ماه صورت گیرد .

وی افزود: محل تأمین اعتبار این پروژه عظیم از صندوق توسعه ملی است و به این معنی است که هیچ مشکلی از لحاظ تأمین اعتبار در اجرای این مگاپروژه وجود ندارد. این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مسئولان تمامی سعی و اهتمام خود را در مهار آب های مرزی به کار گیرند تا موجبات شکوفایی و رونق اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم آید .

وی در پایان افزود: تا این لحظه در حجم 300 میلیارد تومان با پیمانکاران عقد قرارداد شده و قراردادهای مابقی نیز در دست اقدام است و روند پیشرفت پروژه مطلوب واز لحاظ تقویم زمانی نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و سعی و اهتمام جهاد کشاورزی بر این اصل استوار است که این پروژه بدون وقفه و معطلی با سرعت و شتاب روزافزون مراحل اجرایی خود را سپری کند تا بتوانیم حداکثر استفاده را از فصل کاری نموده و پروژه ها را یکی بعد از دیگری با سرعت به بهره برداری برسانیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید