Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

کشت 8 برابری کلزا در سال زراعی 95-96 نسبت به سال گذشته در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال زراعی 95-96 سطح زیر کشت کلزا در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت برابر خواهد شد که به طبع آن افزایش هشت برابری تولید را هم خواهیم داشت.

کشت 8 برابری کلزا در سال زراعی 95-96 نسبت به سال گذشته در فارس

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

فارس، محمد مهدی قاسمی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید با برنامه و تدبیر سعی کرده است که امور را به جلو ببرد و ما حصل این تدبیر تکرار مجدد خود کفایی گندم است.

وی افزود: خود کفایی گندم ماحصل تلاشی است که در جهت بهره وری از منابع به طور ویژه آب صورت گرفته است؛ زیرا در استان فارس نسبت به میانگین بلند مدت بیش از 20 در صد کاهش بارندگی داشته ایم و هم چنین پراکنش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که خشکسالی داشته ایم، نا مناسب تر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تأکید کرد: بیشترین تدارک بذری را در بذر گواهی شده گندم و در هسته های بذری داشته ایم و همچنین در تهیه و تدارک کودهای شیمیایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تا با کمترین مشکل کشاورزان عزیز بتوانند کود را تهیه کنند .

وی بیان داشت: بالاترین میزان آموزش بهره برداران کشور متعلق به فارس است و استان بعد از ما نصف میزان آموزش بهره برداران را نسبت به فارس داشته است .

قاسمی تصریح کرد: رعایت زمان و تاریخ کاشت، استفاده از نوع بذر، ایجاد تنوع بذری، مکانیزاسیون بهتر از جمله عوامل مؤثر در افزایش تولید محصولات زراعی است .

وی افزود: دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان در زمینه مکانیزاسیون تسهیلات و اعتبار وارد کرده است که استان فارس هم از استان های پیشگام در بهره گیری از این اعتبارات بوده است در حال حاضر نیز اعتبارات با بهره 15 در صد در اختیار کشاورزان جهت تأمین ادوات و دنباله بندهای کشاورزی قرار می گیرد .

این مقام مسئول در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در زمینه توسعه دانه های روغنی و خودکفایی روغن در سال زراعی 95-96 سطح زیر کشت کلزا در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت برابر خواهد شد که به طبع آن افزایش هشت برابری تولید را هم خواهیم داشت .

وی خاطر نشان کرد: استان فارس در اجرای آبیاری تحت فشار در سه سال اخیر بیشترین سطح آبیاری تحت فشار را در کشور در اختیار داشته است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید