Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

برگزاری نخستین همایش علمی و فرهنگی یوم‌النخل در آبادان

نخستین همایش علمی - فرهنگی یوم النخل با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان، اعضاء هیأت علمی مرکز تحقیقات خرمای کشور و دانشگاه شهیدبهشتی تهران و کشاورزان نمونه استانی و شهر چوئبده در مصلی چوئبده آبادان برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش علمی و فرهنگی یوم‌النخل در آبادان

نخستین همایش علمی - فرهنگی یوم النخل با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان، اعضاء هیأت علمی مرکز تحقیقات خرمای کشور و دانشگاه شهیدبهشتی تهران و کشاورزان نمونه استانی و شهر چوئبده در مصلی چوئبده آبادان برگزار شد .

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، ناجی شهیب‌زاده با اعلام این خبر گفت: هدف کلی از تقدیر تولید‌کنندگان برتر علاوه بر افزایش کمی و کیفی تولید پایدار محصولات کشاورزی، ایجاد زمینه ای برای ترغیب فعالان عرصه تولید کشاورزی و بستری برای ارائه مسائل و مشکلات روستاییان در حضور مسئولان است .

وی با بیان اینکه این همایش می تواند منشاء حرکت های مثبت دیگری از سوی کشاورزان منطقه باشد، افزود: هدف از این همایش خودجوش، ارائه یافته های علمی و آخرین تکنولوژی های کاشت و برداشت به کشاورزان است.

در این مراسم از سه کشاورز آبادانی که در زمینه تولید خرما، پرورش میگو و تعاونی های تولیدی زنان در سطح استان موفق به کسب مقام نخست شده بودند و نیز چهار کشاورز فعال شهر چوئبده تقدیر شد .

همچنین در کنار این همایش، کارگاه آموزشی با عنوان روش های افزایش عملکرد و کاهش هزینه های تولید خرما توسط عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری کشور برگزار شد که مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت ./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید