Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

طرح انتقال آب با لوله درسطح 46 هزار هکتار بزرگترین طرح درحوزه اب سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح انتقال اب بالوله درسطح 46 هزار هکتار به عنوان بزرگترین و مهمترین طرح اقتصاد مقاومتی درحوزه اب و کشاورزی استان است.

طرح انتقال آب با لوله درسطح 46 هزار هکتار بزرگترین طرح درحوزه اب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

سیستان و بلوچستان، رضا نجفی در کارگاه آموزشی عرصه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی استان گفت: استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور بوده و از
شاخص های مهم اقتصادی ان کشاورزی و دامداری است.

وی گفت: با برنامه ریزی صحیح و اصولی طی یک برنامه و استفاده ازتمامی ظرفیت ها، استعدادها و امکانات می توان به مرزخودکفایی رسید.

رئیس جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: برای توسعه بخش کشاورزی استان 18 سند با محوریت سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در راستای مصوبات ستاد راهبردی توسعه استان نگارش شده است که طی برنامه 5 ساله کل تولیدات کشاورزی استان از 4 میلیون 265 هزارتن به بیش از 8 میلیون تن افزایش یابد. همچنین برای 328 هزار نفر ایجاد شغل خواهدشد.

گفتنی است کارگاه آموزشی توجیهی و جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با حضور 70 کارشناس مسئول ومحقق و مدیران 8 شهرستان جنوبی استان در عرصه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

در این کارگاه که رئیس سازمان جهادکشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی و معاونان سازمان جهادکشاورزی استان حضورداشتند، بر تلاش و همت مضاعف در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را خواستار شدند و اهمیت به توسعه سیستم های نوین ابیاری،انتقال اب با لوله درسطح 46 هزارهکتار، مرمت و بازسازی قنوات وبهره برداری اب های غیرمتعارف تأکیدشد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید