Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار:

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار نخلکاران سیستان و بلوچستان قرار می گیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حمایت از نخل کاران و تعادل بازار و جلوگیری از نفوذ دلالان تسهیلات ارزان قیمت و کوتاه مدت برای اعطا به نخلکاران و افرادی که دارای سردخانه برای خرما هستند، پیش بینی شده است.

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار نخلکاران سیستان و بلوچستان قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل ایرنا زهرا اربابی در نشست کارگروه آب، خاک و کشاورزی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: این تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید به نخلکاران و متقاضیان خرید خرما پرداخت می شود .

وی گفت: از 80 هزار هکتار باغات سیستان و بلوچستان 52 هزار هکتار به خرما اختصاص دارد که باید برای عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی برنامه ریزی شود .

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ظرفیت سردخانه های استان را برای نگهداری خرما متناسب با تولید این محصول ندانست و گفت: سالیانه بیش از 200 هزار تن خرما در استان تولید می شود در حالی که ظرفیت سردخانه های استان 100 هزار تن است .

وی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و احداث سردخانه اظهار داشت: با وجود تولید محصولات با کیفیت خرما متاسفانه به سبب نبود سرمایه گذار و کارخانه های جانبی مورد نیاز، این محصول با نام مناطق دیگر عرضه می شود .

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان این که کار برند سازی خرما در استان شروع شده است، گفت: سیستان و بلوچستان با تولید 70 نوع خرما بیش از 20 درصد تولید خرمای کشور را به خود اختصاص داده است .

یوسف ریگی افزود: در سال گذشته 24 هزار هکتار از نخل های استان زیرپوشش بیمه قرار داشته به طوری که امسال 200 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان نخل کار اختصاص یافته است .

وی گفت: امسال نخل کاران ایرانشهری 18هزار هکتار از نخل های خود را بیمه کرده اند .

گفتنی است ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و از مناطق مستعد کشاورزی این استان است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید