Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی:

چاهی برای استخراج آب های ژرف زابل و چابهار حفر می شود / طرح 46 هزار هکتاری برای نخستین بار در سیستان اجرا می شود

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: علائم مثبتی در مورد وجود آب های ژرف در شهرستان های زابل و چابهار وجود دارد که به زودی در یکی از این مناطق چاهی برای استخراج این آبها حفر می شود.

چاهی برای استخراج آب های ژرف زابل و چابهار حفر می شود / طرح 46 هزار هکتاری برای نخستین بار در سیستان اجرا می شود


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: مطالعات گسترده ای در مورد آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است که این آبها در دو نقطه از این استان وجود دارد.

علیمراد اکبری در کارگروه آب و کشاورزی سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: علائم مثبتی در مورد وجود آب های ژرف در شهرستان های زابل و چابهار وجود دارد که به زودی در یکی از این مناطق چاهی برای استخراج این آبها حفر می شود. آب های ژرف شامل منابع آبی عمیقی است که در طول هزاران سال و در اعماق بسیار زیاد زمین تشکیل می شوند.

وی با اشاره به طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب به زمینهای کشاورزی دشت سیستان گفت: تمام مهندسان عمران این منطقه در طرح 46 هزار هکتاری در شمال سیستان و بلوچستان به کارگرفته شدند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: 1 هزار و 69 نفر به صورت مستقیم در این طرح مشغول به کار و همچنین 411 ماشین آلات سبک و سنگین نیز فعال هستند.

اکبری با بیان اینکه طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. یادآور شد: طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان در توسعه و تحول این منطقه نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: 10 هزار هکتار از زمینهای دشت سیستان به طور مساوی بین 16 ناحیه این منطقه تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح 46 هزار هکتاری برای نخستین بار در سیستان اجرا می شود که موفقیت های خوبی را برای مردم این منطقه به ارمغان می آورد.

اکبری با اشاره به اینکه مشکلی از لحاظ تأمین اعتبارات برای این طرح وجود ندارد، در عین حال خاطر نشان ساخت: تنها برای ادامه آن باید از هم اینک به فکر تأمین منابع مالی آن باشیم تا این طرح به خوبی اجرا شود. نبود برق یکی از مشکلات اساسی این طرح است که در صورت تأمین نشدن آن با مشکل اساسی رو به رو می شویم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید