Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه ستاد گلخانه های استان عنوان کرد:

توسعه گلخانه ها، مهم ترین استراتژی سازمان جهاد کشاورزی فارس/ اختصاص 3 هزار میلیارد ریال برای افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ششمین جلسه ستاد گلخانه های استان گفت: یکی از مهم ترین استراتژی های این سازمان توسعه گلخانه ها در جهت مصرف بهینه آب است.

توسعه گلخانه ها، مهم ترین استراتژی سازمان جهاد کشاورزی فارس/ اختصاص 3 هزار میلیارد ریال برای افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس محمد مهدی قاسمی افزود: در کشت های گلخانه ای مصرف آب نسبت به کشت فضای آزاد یک سوم است، بنابراین در گلخانه ها با استفاده بهینه از آب تولید بیشتری نیز خواهیم داشت .

وی خاطر نشان کرد: تشکیل 10 جلسه میز خدمت به منظور بررسی طرح های تسهیلاتی گلخانه و معرفی 44 طرح در سطح 25 هکتار برای اخذ استعلام های بانکی که از این تعداد 22 طرح به مبلغ 126 هزار و 445 میلیون ریال در سطح 11 هکتار گلخانه و 600 تن قارچ برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و شرکت سیرجان بنیاد جهت توسعه 15 هکتار گلخانه تولید نشا به مبلغ تسهیلات 390 میلیارد ریال به صندوق توسعه ملی معرفی شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: 28 طرح در زمینه گلخانه در سطح 15.5 هکتار با تسهیلات 151 میلیارد ریال به صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک ها معرفی شده است که از این طرح ها 23 طرح در سطح 11.7 هکتار با تسهیلات 119 میلیارد ریال در بانک مصوب و به 21 طرح در سطح 10.7 هکتار تسهیلات به میزان 99 میلیارد ریال پرداخت شده است .

قاسمی تصریح کرد: با حضور متخصصان و مشاوران گلخانه از دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه گلخانه داران در مدیریت باغبانی به منظور ارایه خدمات فنی و مشاوره ای به بهره برداران، کارشناسان و متقاضیان جدید احداث گلخانه و گلخانه داران موجود انجام شده است .

وی یادآور شد: در سال 1395 به دنبال توسعه سطح زیر کشت گلخانه ها به 300 هکتار با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 600 میلیارد ریال هستیم.

قاسمی با بیان اینکه تسهیلات بانکی ارایه شده برای گلخانه ها 15 در صد است، خاطر نشان ساخت: نشریه فنی- ترویجی در خصوص اصول مدیریت گلخانه ها توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس تهیه شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید