Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

تهیه و تدوین الگوی کشت ویژه شهرستان های استان آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تهیه و تدوین الگوی کشت ویژه شهرستان ها در راستای اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد.

تهیه و تدوین الگوی کشت ویژه شهرستان های استان آذربایجان شرقی


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ، اکبر فتحی در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن اعلام این مطلب گفت: تهیه و تدوین الگوی کشت ویژه شهرستان ها برحسب شرایط اقلیمی و آب وخاک هر منطقه انجام و ابلاغ شده است و به امید خدا این رویه تا سال 99 ادامه خواهد داشت و نهایتاً در سال 1400 یک الگوی کشت پایدار به تمام مناطق استان تعریف خواهد شد.

وی افزود: با اجرای الگوی کشت، سالانه 8 درصد از ظرفیت استفاده از منابع آب فعلی صرفه جویی شده و نهایتاً بعد از پنج سال 40 درصد کل منابع آبی از حوزه مصرف آب کشاورزی صرفه جویی و در جهت احیای دریاچه ارومیه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تمامی فعالیت های بخش کشاورزی با 60 درصد ظرفیت آبی انجام خواهد شد.

فتحی با اشاره به اینکه آئین نامه نظام تولید و الگوهای استانداردسازی محصولات کشاورزی در دست تهیه و تدوین است، اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف زمینه ساز پایداری تولید و لازمه اصلاح الگوی تولید است، در غیر اینصورت با افزایش مصرف مواجه شده و مصرف غیربهینه محصولات کشاورزی و غذائی برنامه ریزان و دست اندرکاران این موضوع را دچار سردرگمی و بلاتکلیفی خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، در خصوص پرورش ماهی در قفس خاطرنشان شد: هیچ محدودیتی برای پرورش ماهی در قفس نداریم و تمام کشاورزانی که منابع آبی و استخر ذخیره آب دارند می توانند با هماهنگی مدیریت شیلات نسبت به اخذ پروانه و دریافت تسهیلات برای انجام این کار اقدام نمایند.

وی گفت: تمامی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال بخش کشاورزی که در سایت بهین یاب جهت اخذ تسهیلات بانکی برای فعال سازی واحدهای خود ثبت کرده اند، می توانند با هماهنگی مدیریت امور سرمایه گذاری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان و عاملیت بانک کشاورزی در شهرستان ها نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

فتحی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تا بحال عمدتاً واحدهای زیر بخش دام و طیور در این سایت ثبت نام نموده اند و بقیه واحدهای دارای مجوز بخش کشاورزی هم باید بدون فوت وقت تا پایان شهریور ماه سالجاری در سایت بهین یاب ثبت نام نمایند تا شاهد فعال شدن بیش از پیش واحدهای بخش کشاورزی باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید