Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل کشت و صنعت مغان:

کشت و صنعت مغان باید به نگین خاورمیانه تبدیل شود

کشت و صنعت مغان می تواند از لحاظ تولید محصولاتی مثل بذر، میوه و محصولات لبنی به یک برند درخشان ایرانی در جهان تبدیل شود.

کشت و صنعت مغان باید به نگین خاورمیانه تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی؛ اروجعلی محمدی با اعلام این خبر گفت: کشت و صنعت مغان جزو پیشرفته ترین و پیشروترین نظام بهره برداری کشاورزی کشور است و می تواند به نگین خاورمیانه تبدیل شود.

وی گفت: کشت و صنعت مغان می تواند از لحاظ تولید محصولاتی مثل بذر، میوه و محصولات لبنی به یک برند درخشان ایرانی در جهان تبدیل شود .



محمدی افزود: کشت وصنعت مغان یک پتانسیل بزرگی است که می تواند به عنوان هلدینگ کشاورزی دشت 350 هزار هکتاری مغان عمل نماید و اگر بخواهیم کشاورزی مغان زنده بماند، باید کشت و صنعت مغان احیاء شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به خاک بی نظیر زراعی دشت مغان که حتی تا عمق 100 متری هم دارای خاک درجه یک زراعی است که حقیقتا ً در دنیا چنین خاک زراعی وجود ندارد گفت: کشت و صنعت مغان برای کشاورزی ایران مثل پارس جنوبی برای نفت ایران است یعنی ارزشی که پارس جنوبی برای نفت ایران دارد، دشت مغان هم برای نظام کشاورزی ایران دارد.

مدیر عامل کشت وصنعت مغان تصریح کرد: دشت مغان برای کشاورزی یک اقلیم بسیار خوب بوده و انواع محصولات کشاورزی را می توان در این منطقه کشت کرد.

اروجعلی محمدی اظهار داشت: اگر این کشت و صنعت مجدداً احیاء شود و به عظمت خودش برگردد می تواند بنیانگذار یک دانشگاه علمی وبه یک نظام بهره برداری علمی صحیح تبدیل شود و در آنصورت است که این شرکت می تواند در حد و قواره یک بنگاه اقتصادی موفق و سود ده ظاهر شود .

محمدی بیان داشت: کشت وصنعت مغان شرکتی است که کاملاً توجیه اقتصادی دارد و به هیچ وجه شرکتی ضرر ده نیست و این شرکت با مدیریت صحیح و اصولی می تواند بعنوان آبروی کشاورزی ایران عمل کند و این شرکت با اجرای سیاست های بین المللی وزارت جهاد کشاورزی در ایران یک شرکتی که در تامین امنیت غذایی در تمامی زیر بخش های ضروری زراعی ، باغی و دامی اساسی ترین نقش را داشته و رکن اساسی وزارت متبوعه می باشد.

وی گفت: بنده تعهد می دهم شرکت مغان با پول خودش سرمایه گذاری کند و احتیاجی هم به تزریق اعتبارات و تسهیلات نیست .

وی اذعان داشت: وضعیت آینده شرکت را نباید در وضعیت فعلی اش دید و وضعیت فعلی گام هایی است برای رسیدن به آینده ای مطلوب و این روند رو به رشد در تمامی زمینه ها را می توان آمار مقایسه ای سالهای قبلی و فعلی مشاهده کرد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته از لحاظ تکنولوژی، دانش فنی، کارایی نظام بهره وری و راندمان می توان در آینده ای نه چندان دور به یک کشت و صنعت در سطح جهانی تبدیل شود.


گفتگو: جاوید صحرایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید