Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران:

رشد ۱۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه گذشته/ افزایش ۷ درصدی تولید مرکبات در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۱۰ ماه گذشته رشد ۱۲۸ درصدی در صادرات داشته ایم و به دنبال بازارهای هدف جدید در چین و سایر کشورها هستیم.

رشد ۱۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه گذشته/ افزایش ۷ درصدی تولید مرکبات در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز به منظور شرکت در چهارمین جشنواره مرکبات و بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی به شهرستان جیرفت در جنوب کرمان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان و جیرفت ظرفیت های فوق العاده بالایی در بخش کشاورزی دارد و سفره رنگین ایرانیان محسوب می شود.

وی افزود: بخش زیادی از تولیدات ما در زمینه امنیت غذایی در این قطب امنیت غذایی کشور تولید می شود. 

ساداتی نژاد تصریح کرد: ظرفیت انسانی و طبیعی این منطقه فضای ویژه ای را در رشد بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در رشد و بالندگی این منطقه گام های موثری را بر داریم. 

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امسال در تولید مرکبات ۷ درصد افزایش داشتیم و برای تنظیم و تعادل در بازار به سمت بازارهای هدف صادراتی رفته ایم. 

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته رشد ۱۲۸ درصدی در صادرات داشته ایم و به دنبال بازارهای هدف جدید در چین و سایر کشورها هستیم که توافق نامه های صادرات مرکبات با چین به امضا رسیده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای حل مشکل آفات در جنوب کرمان کمیته ویژه راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: عملکرد این کمیته نتیجه بخش بوده است. 

وی با تاکید بر لزوم افزایش جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی گفت: از تمام سرمایه‌گذاران دعوت می کنم در زنجیره ارزش بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند، وزارت جهاد کشاورزی هم با کمک بانک کشاورزی و تبصره ۱۸ از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

مقام عالی وزارت ادامه داد: برای تسهیل در امور، تمام اختیارات وزیر جهاد کشاورزی در استان کرمان به استاندار این استان واگذار شده است تا برای انجام کارها منتظر پاسخ از جانب ما نباشند.

وی در رابطه با اجرای الگوی کشت در جنوب کرمان گفت: کشاورزان با اجرای الگویی کشت از تولید محصولات مازاد نیاز بازار جلوگیری کنند تا دچار تلاطم در بازار و به خطر افتادن معیشت کشاورزان نشویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید