Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در مراسم افتتاح همزمان هنرستان‌های کشاورزی:

حمایت از کسب و کارهای کشاورزی وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است/ استفاده از محققین سازمان تات برای آموزش دانش آموزان هنرستان‌های کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف و رسالت های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کسب و کارهای کشاورزی است و دانش آموختگان این بخش برای شروع کسب و کار خود مورد حمایت بانک کشاورزی خواهند بود.

حمایت از کسب و کارهای کشاورزی وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است/ استفاده از محققین سازمان تات برای آموزش دانش آموزان هنرستان‌های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان 18 هنرستان و بازگشایی هنرستان های وابسته جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: سن کشاورزان ما میانگین ۵۲ سال و ترکیب سنی به سمت سالمندی است و دغدغه ما حرکت به سمت پرورش کشاورزان آینده برای تامین امنیت غذایی کشور است.

وی افزود: در گذشته هم امنیت غذایی مهم بوده اما با جنک اوکراین جایگاه امنیت غذایی و قدرت غذایی افزایش پیدا کرده است و همه کشورها در این زمینه برنامه ریزی ها و قوانین را به روزرسانی می کنند، ما هم طبیعتا بحث امنیت غذایی را پیگیری می کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به تاسیس هنرستان های کشاورزی تصریح کرد: حدود یک و نیم درصد از دانشجویان کشور در بخش کشاورزی تحصیل می کنند که درصد پایینی است که با تولید ناخالص و سرمایه گذاری بخش هم همخوانی ندارد، امیدواریم اقدامات انجام شده مثمرثمر باشد و ارتقا پیدا کند.

وی افزود: بیش از 2 هزار عضو هیئت علمی و محقق در سازمان تات هستند که می توانند در انتقال دانش و آموزش در هنرستان ها همکاری کنند، ظرفیت ها، مزارع نمونه و آزمایشگاه های مجهز تات می تواند در مهارت آموزی دانش آموزان مفید باشد.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه حوزه امنیت غذایی حوزه بسیار حساسی است، عنوان کرد: از خیرین در زمینه امنیت غذایی، تجهیزات هنرستان ها، بازسازی و ساخت و ساز هنرستان ها استفاده کنید.

وی افزود: کاشان ظرفیت های خوبی در زمینه گیاهان دارویی و معطر دارد و امیدوارم در حوزه آموزش کشاورزان آینده اقدامات خوبی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی ما معیشتی است، گفت: امروزه کشاورزی در دنیا اقتصادی است و سرمایه گذاری در  آن مورد توجه است، لذا این هنرستان ها وظیفه هدایت دانش آموزان به سمت شغلی است که از نظر اقتصادی درآمدزا است و هم پست مهمی مانند تامین امنیت غذایی مردم را در کشور بر عهده می گیرند.

وی افزود: در هر کشور و در هر زمانی، حوزه کشاورزی اولویت اول محسوب می شود لذا در این هنرستان ها با آموزش مهارت این دانش آموزان می توانند شغل خوبی داشته باشند.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و رسالت های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کسب و کارهای کشاورزی است و دانش آموختگان این بخش برای شروع کسب و کار خود مورد حمایت بانک کشاورزی خواهند بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید