Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در افتتاح طرح‌های کشاورزی قزوین:

ضرورت تسریع در اجرای طرح فراز در تاکستان‌های قزوین

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر اقدامی لازم باشد برای طرح فراز تاکستان ها انجام خواهیم داد.

ضرورت تسریع در اجرای طرح فراز در تاکستان‌های قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح 67 طرح کشاورزی در استان قزوین که به صورت همزمان انجام شد، اظهار کرد: استان قزوین نماد مردم هوشمند است و کشاورزی هوشمند و دانش بنیان در استان هایی مانند قزوین آغاز شده است.

وی با اشاره به در خواست ها برای صنایع تبدیلی و سردخانه در روستای شهرستان تاکستان، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد از ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی در این منطقه حمایت کند.

ساداتی نژاد افزود: برای توسعه گلخانه در این منطقه هم آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات و حمایت را داریم.

وی در رابطه با صدور اسناد اراضی در استان قزوین گفت: در این روستا با سرعت رفع تداخل اراضی را با محوریت کشاورزان انجام دهید تا روستاییان سریع تر سنددار شوند.

مقام عالی وزارت ادامه داد: هر اقدامی لازم باشد برای طرح فراز تاکستان ها انجام خواهیم داد. 25 هزار هکتار باغات انگور در این منطقه است و به 2 هزار میلیارد تومان برای اتمام این طرح نیاز دارید، پیشنهاد من این است که با سالی 200 میلیارد تومان تسهیلات و آورده کشاورزان این بخش را به نمونه کشوری تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ما مدافع تولیدکننده و مصرف کننده هستیم، اذعان کرد: برای قنوات و آبخیزداری اعتبارات در نظر گرفته شده است، همچنین تمام تلاشمان را برای احیای دشت قزوین خواهیم کرد.

ساداتی نژاد افزود: وظیفه ما خدمت به کشاورزان کشور است. در جنگ اوکراین و روسیه کشورها دچار سهمیه بندی مواد غذایی شدند اما ما در کنار این جنگ آزاد سازی و هدفمندی ارز را هم انجام دادیم و هیچ صف و کمبودی نداشتیم که به خاطر غیرت و همت روستاییان و تولیدکنندگان کشور بوده است و ما دست شما را می بوسیم.

وزیر جها کشاورزی عنوان کرد: با طرح مولد سازی کل دیون دولت به بخش کشاورزی که 2هزار و 200 میلیارد تومان است تا پایان سال انجام دهیم و در بحث ایستگاه تحقیقاتی هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: امروز 67 پروژه با اعتبار 417 میلیارد تومان در هفته دولت و در حوزه کشاورزی افتتاح می شود که بیش از 2700 خانوار از این طرح ها بهره مند می شوند و زمینه اشتغال 377 نفر به صورت مستقیم و 197 نفر تثبیت شغل را ایجاد می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید