Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با خانواده شهید مرادی:

بیجار رتبه اول تولید گندم دیم در کشور را دارد

هرچه داریم به برکت خون پاک شهیدان است

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با خانواده شهید مرادی گفت: شهرستان بیجار قطب کشاورزی استان کردستان است، و رتبه اول تولید گندم دیم در کششور را دارد.

بیجار رتبه اول تولید گندم دیم در کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به استان کردستان، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور با خانواده معظم شهید علیرضا مرادی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار ضمن تقدیر از خانواده شهید مرادی اظهار کرد: ریاست جمهوری در سفرهای استانی تاکید دارند که با خانواده های شهدا دیدار داشته باشیم و سلام ایشان را به نیابت برسانیم و ما هرچه در این کشور داریم به برکت خون پاک شهدا است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه شهرستان بیجار قطب کشاورزی استان کردستان است، عنوان کرد: این شهرستان اولین رتبه تولید گندم دیم در کشور را دارد و پهناورترین منطقه این استان محسوب می شود.

وی ادامه داد: این شهرستان با 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی ظرفیت های بی نظیری دارد لذا در حوزه کمبود آب در منطقه دچار چالش است که امیدواریم در این سفر بتوانیم اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شهرستان بیجار گفت: جاده ورودی بیجار برای تردد ناامن است و من در شورای اداری این موضوع را بیان می کنم، همچنین در زمینه صنایع تبدیلی، گلخانه، سرمایه گذاری در مجتمع های دامپروری باید اقداماتی انجام شود که تلاش می کنیم از محل مصوبات سفر درحوزه اشتغال و حمایت از بخش کشاورزی گام بر داریم.

وی ادامه داد: مسئله مهاجرت در این منطقه با اشتغالزایی برطرف خواهد شد که در مصوبات سفر به آن توجه ویژه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید