Iranian Agriculture News Agency

در سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان شرقی انجام شد؛

بازدید وزیر جهادکشاورزی از کشتارگاه در حال احداث دام و طیور شهرستان ملکان

وزیر جهادکشاورزی در سفر به آذربایجان شرقی، از کشتارگاه در حال احداث دام و طیور شهرستان ملکان بازدید و بر اختصاص تسهیلات بانکی بانک کشاورزی جهت اتمام این پروژه اشتغال آفرین تاکید کرد.

بازدید وزیر جهادکشاورزی از کشتارگاه در حال احداث دام و طیور شهرستان ملکان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی، از کشتارگاه در حال احداث دام و طیور  بازدید کرد.

مساحت کشتارگاه صنعتی بره طلا شهرستان ملکان ۱۱۰ هزار متر شامل 10 هزار متر مربع کشتارگاه مرغ و طیور و 56 هزار مترمربع کشتارگاه دام سبک و سنگین است.

زیربنای کلی پروژه در فاز یک 14.500 مترمربع است که از پیشرفت فیزیکی 80 درصد برخوردار است و کل هزینه برآوردی یک تیلیارد و چهارصد میلیارد ریال که مبلغ یک تیلیارد و یک صد میلیارد ریال آن در قسمت ساخت سرمایه گذاری شده است.

تجهیزات خط کشتار این مجموعه یکی از بروزترین و بزرگ‌‌ترین کشتارگاه های کشور و حتی خاورمیانه بوده و تجهیزات با ظرفیت 4 برابری ظرفیت اسمی در نظر گرفته شده است به عبارتی کشتارگاه با 4 خط کشتار تجهیز خواهد شد و هزینه کلی برآورد شده 600 میلیارد ریال برآورد شده است که مبلغ  420 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

در ارتباط با تجهیزات تصفیه خانه و بازیافت، تصفیه فاضلاب حاصل از خط تولید و بازیافت خون و ضایعات گوشتی و استخوانی حاصل از تولید به صورت مکانیزه با هزینه برآوردی بالغ بر 250 میلیارد ریال است که مبلغ 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سیستم برودتی و سردخانه که مجهز به بروزترین سیستم روز با تجهیزات آمونیاکی با ظرفیت 2 هزار تن نگهداری و انجماد، انواع گوشت قرمز و سفید با هزینه برآوردی 450 میلیارد ریال که قرارداد این سیستم شده و کلیه مبلغ برای تسریع در روند بهره برداری پرداخت شده است.

در جریان این سفر، وزیر جهاد کشاورزی ضمن دیدار و گفتگوی رو در رو با بهره برداران و متولیان بخش کشاورزی ملکان از نزدیک با مشکلات و چالش‌های این حوزه اثرگذار آشنا می‌شود.

در سفر ساداتی نژاد به استان آذربایجان شرقی، معاونین و مدیران کل وزارتخانه جهاد کشاورزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی او را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید