Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در پخش زنده اخبار شبکه خبر:

ایجاد خط اعتباری یک هزار میلیارد تومانی برای توسعه صنایع تبدیلی در خراسان شمالی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک خط اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه صنایع تبدیلی در استان خراسان شمالی ایجاد خواهد شد.

ایجاد خط اعتباری یک هزار میلیارد تومانی برای توسعه صنایع تبدیلی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان خراسان شمالی، در پخش زنده خبر ساعت ۱۹ شبکه خبر پر رابطه با مصوبات سفر به این استان اظهار کرد: در سفر استانی ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی این استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این اعتبارات برای بخش آبخیزداری و آبخوانداری، سامانه های نوین آبیاری و شبکه های آبیاری و زهکشی، توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار، بازسازی و نوسازی باغات، توسعه ماهی در قفس و ایجاد شهرک های دامداری و دامپروری و حمایت از عشایر استفاده خواهد شد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: استان خراسان شمالی قطب تولید غذا در کشور ما است و با توجه به اینکه بیش از ۲.۸ میلیون رأس دام سبک در این استان داریم، ریاست جمهوری در بحث تامین پروتئین و حمایت از تولید داخلی گوشت قرمز، دستور خرید حمایتی، تضمینی، توافقی و تهاتری را دادند که از هفته آینده توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور، دستگاههای حاکمیتی و بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خریداری این دام با هدف فروش، ذخیره‌سازی و صادرات انجام می شود تا از دامداران حمایت شود. 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این استان مشکل صنایع تبدیلی دارد، گفت: یک خط اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه صنایع بسته بندی، صنایع لبنی، کشتارگاه‌ها، سردخانه ها و کارخانجات بوجاری بذر در استان درنظر گرفته شده است تا زنجیره ارزش در این استان ارتقاء یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید