Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جلسه شورای اداری شهرستان نظرآباد:

افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کودهای مصرفی کشاورزان در جهت تحقق خودکفایی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی، از ابتدای سال جدید افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کودهای مصرفی کشاورزان را عملیاتی کرده ایم.

افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کودهای مصرفی کشاورزان در جهت تحقق خودکفایی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان البرز، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان نوزدهمین سفر هیئت دولت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان نظر آباد استان البرز سفر کرده است، در جلسه شورای اداری این شهرستان و دیدار با اقشار مردم اظهار کرد: مطالبات شهرستان نظر آباد نظیر مشکلات برق رسانی، فاضلاب شهری، میراث و گردشگری، ورزشی مسائلی که شهرداران اعلام کردند را در جلسه با ریاست جمهوری اعلام خواهم کرد.

وی افزود: ما در دولت سیزدهم در تلاش هستیم در حوزه غذا و امنیت پایدار غذایی، مردم در آرامش باشند، لذا در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی، از ابتدای سال جدید افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کودهای مصرفی کشاورزان را داشته ایم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در مصوبات سفر به استان البرز برای بخش کشاورزی، اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم امشب توسط رئیس جمهور تصویب شود که از این مبلغ در بخش شبکه های آبیاری رودخانه کردان 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و شامل مرمت و لای روبی، احداث زه کش ها، توسعه روش های نوین آبیاری و کانال های آبرسانی می شود.

وی افزود: در بخش باغبانی، برای احداث یک نهالستان بزرگ در استان البرز، توسعه باغات در اراضی شیبدار و اصلاح باغات موجود اعتباراتی لحاظ شده است و برای آب رسانی به عشایر و بازسازی ایل راه ها نیز حدود 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: برای صدور سند و رفع تداخلات 3 میلیارد تومان اعتبار، برای رفع کانون ریزگردها 30 میلیارد تومان اعتبار، برای آبخیزداری، حفاظت از خاک و منابع طبیعی 90 میلیارد تومان اعتبار، برای توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی و دامپروری 50 میلیارد تومان و برای حمایت از دامپروری 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این اعتبارات تحول خوبی در حوزه کشاورزی استان البرز رقم بخورد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای مصوبات این سفر  در راستای رفع مسائل و مشکلات شهرستان نظر آباد در حوزه کشاورزی گام های خوبی برداشته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید