Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در شورای اداری شهرستان سبزوار:

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در خراسان رضوی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما حدود 2هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع تبدیلی و فرآوری در نظر گرفته ایم و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم در این حوزه در بخش کشاورزی فعالیت کنند.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان خراسان رضوی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان هجدهمین سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی، به عنوان نماینده رئیس جمهوری به شهرستان جوین، داورزن و پس از آن به شهرستان سبزوار سفر کرده است، در شورای اداری این شهرستان، ضمن تبریک سال جدید به مردم ایران و کشاورزان، سبزوار را مهد اندیشه و نوآوری دانسته و اظهار کرد: مردم سبزوار به شدت علاقه مند به علم و فناوری و صنعت هستند و وجود نخبگان این دیار در گذشته و امروز، نشان از این دیدگاه در سبزوار دارد.

وی افزود: مطالبات این شهرستان در زمینه مسکن، شهرسازی، راه و جاده و مباحث مربوط به حوزه های بهداشت و درمان، بانوان و منطقه ویژه اقتصادی را در جلسه با ریاست جمهوری مطرح خواهم کرد اما در بخش کشاورزی 2700 میلیارد تومان پیشنهاد مصوبه سفر است که با تصویب ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: بحث مرمت و به سازی قنوات برای بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و حدود 600 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داده خواهد شد، در حوزه آبخیزداری حدود 350 میلیارد تومان و بیابان زدایی که در تقویت سفره های آب های زیرزمینی و تقویت زیرساخت های شهرک های کشاورزی حائز اهمیت است 50 میلیارد تومان، در بخش باغبانی 360 میلیارد تومان و حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان در آب و خاک، استخرها و انتقال آب با لوله مدنظر قرار گرفته و امیدواریم سهمی که از این سفر برای شهرستان سبزوار در نظر گرفته شده برای این منطقه مثمر ثمر باشد.

وی افزود: با توجه به این که استان خراسان رضوی یکی از قطب های کشاورزی در ایران است و منطقه سبزوار نگاه ویژه ای به توسعه گیاهان دارویی و ظرفیت های زنجیره گیاهان دارویی دارد، امیدواریم با استفاده از ظرفیت های دانشگاه حکیم سبزواری و با تاکید مقام معظم رهبری بر شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، بتوانیم زنجیره صنایع تبدیلی در این استان و شهرستان سبزوار را ارتقاء دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما حدود 2هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع تبدیلی و فرآوری در نظر گرفته ایم و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم در این حوزه در بخش کشاورزی فعالیت کنند.

وی افزود: تلاش ما این است در حوزه کشاورزی بتوانیم اسناد کشاورزی را با سرعت صادر کنیم تا کشاورزان دارای هویت شوند.

ساداتی نژاد در رابطه با تامین کالاهای کشاورزی گفت: تامین کالاهای کشاورزی از مزرعه تا سفره بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در ماه های گذشته در مقایسه با سال 99 یک آرامش خوبی را در بازار داشته ایم و از صف های طولانی، دریافت مرغ با کارت ملی و ایجاد قرارگاه مرغ خبری نیست و آرامش در بازار وجود دارد، امیدواریم در سال 1401 با فرماندهی واحد شرایط مطلوب تری را در بازار رسانی، نظارت و توزیع هوشمند در سطح کشور داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که سفره مردم باید از نوسانات به دور باشد، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم به سمت حمایت از اقشار نیازمند جامعه برویم و پایداری امنیت غذایی را برای آحاد مردم حفظ کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید