Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در شورای اداری شهرستان داورزن خبر داد:

اختصاص 2700 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان خراسان رضوی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این سفر در مجموع 2700 میلیارد تومان مصوبه در حوزه کشاورزی استان خراسان رضوی خواهیم داشت و تلاش می کنیم بخش مناسبی از این اعتبار را در شهرستان داورزن هزینه کنیم.

اختصاص 2700 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان خراسان رضوی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان هجدهمین سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی، به عنوان نماینده رئیس جمهوری به شهرستان جوین و پس از آن به شهرستان داورزن سفر کرده است، در شورای اداری این شهرستان، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی خوش برای مردم ایران به ویژه کشاورزان، اظهار کرد: داورزن یک شهرستان کشاورزی است و عمده مردم این شهرستان روستایی هستند و شغل روستاییان هم کشاورزی است، ان شاالله که سال خوبی برای تمام کشاورزان عزیز باشد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان های مختلف، عمدتا بخش زیادی از مصوبات سفر به حوزه کشاورزی بر می گردد و مسائل مهمی که در این جلسه توسط استاندار، فرماندار و نماینده استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، به سمع و نظر ریاست جمهوری خواهد رسید.

ساداتی نژاد عنوان کرد: نگاه رئیس جمهور به بخش کشاورزی عدالت محور و مردمی است، مردمی ترین وزارت خانه در دولت وزارت جهاد کشاورزی است، چرا که یک سوم جمعیت کشور را جامعه کشاورزی و فعالین این بخش تشکیل می دهند و تولیدات بخش کشاورزی  سفره مردم را تشکیل می دهد لذا با این نگاه به حوزه کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی در سفرهای استانی بوده ایم.

وی ادامه داد: در سفر به استان خراسان رضوی یکی از مطالبات اصلی در حوزه قنات و مرمت قنوات بوده است که در این سفر 600میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شده است، برای تامین آب کوچک از طریق استخرهای انتقال آب 170 میلیارد تومان اعتبار و برای سامانه های آبیاری نوین 500 میلیارد تومان، در بخش استخر و انتقال آب با لوله و لاینیگ کانال ها 300 میلیارد تومان و در حوزه آب و خاک و آبخیزداری 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اعتباراتی هم برای حمایت از توسعه باغات، کشت گیاهان دارویی و صدور سند در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این سفر در مجموع 2700 میلیارد تومان مصوبه در حوزه کشاورزی استان خراسان رضوی خواهیم داشت و تلاش می کنیم بخش مناسبی از این اعتبار را در شهرستان داورزن هزینه کنیم.

وی پیشنهاد کرد: شهرک فلفل کوبی ذیل صنایع تبدیلی کشاورزی قرار می گیرد اما در حال حاضر زیر مجموعه وزارت صمت است، این شهرک به زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود تا از اعتبارات سفر برای زیرساخت های شهرک های کشاورزی بهره مند شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: این شهرک به عنوان یک برند در این شهرستان، در اشتغال زایی  بسیار موثر خواهد بود و انتقال آن به شرکت شهرک های کشاورزی می تواند به راه اندازی و فعالیت شهرک فلفل کوبی کمک کند.

وی ادامه داد: تمام مطالبات مردم این شهرستان را به ریاست جمهوری منتقل خواهم کرد، این شهرستان دارای محرومیت است اما در فهرست شهرستان ها و بخش های محروم قرار نگرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید