Iranian Agriculture News Agency

در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به استان مازندران؛

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه ای سبزی و صیفی دشت ناز در میاندرود

در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به استان مازندران، وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه ای سبزی و صیفی دشت ناز در میاندرود بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه ای سبزی و صیفی دشت ناز در میاندرود

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان هفدهمین سفر هیئت دولت، صبح امروز جمعه به همراه رئیس جمهور وارد استان مازندران شده است و به عنوان نماینده ریاست جمهوری از شهرستان های بابلسر و فریدون کنار بازدید می کند.

در ابتدای این سفر، وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه ای سبزی و صیفی دشت ناز در میاندرود بازدید کرد.

گفتنی است، حجم سرمایه گذاری در فاز 1 این پروژه 240 میلیارد ریال، در فاز 2 ، 400 میلیارد ریال بوده است، همچنین تسهیلات بانکی فاز 1 معادل 70 میلیارد ریال و در فاز 2 ، 150 میلیارد ریال سال بوده است.

آغاز پروژه فاز 1 سال 1394 و آغاز پروژه فاز 2 سال 1398 و اتمام پروژه فاز 1 سال 1396 و پروژه فاز 2 سال 1400 است.

میزان اشتغالزایی این پروژه 100 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم است و مزایای اجرای پروژه شامل تامین امنیت غذایی، افزایش تولید ناخالص به ظرفیت 4000 تن، ایجاد اشتغال در منطقه، کنترل دقیق شرایط اقلیمی، کاهش مصرف آب، افزایش راندمان تولید، عدم بهره برداری از منابع آب زیرزمینی، استفاده از زنور گرده افشان بامبل، جلوگیری از هدررفت آب زهکش، عدم استفاده از سم و آفت کش، کاهش 30 درصد مصرف آب و 25 درصد مصرف کود و مواد غذایی به دلیل استفاده مجدد از آب زهکشی برگشتی می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید