Iranian Agriculture News Agency

ربانی:

احیای مطالبات کشاورزی رهبر انقلاب، سرفصل برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی بر لزوم احیا و تحقق سیاست‌ها و مطالبات ابلاغی رهبر انقلاب در بخش کشاورزی تاکید کرد.

احیای مطالبات کشاورزی رهبر انقلاب، سرفصل برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی که در استان گلستان برگزار شد، از اندیشمندان عرصه کشاورزی درخواست کرد تا میزان تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را براساس شاخص‌های علمی ارزیابی و واکاوی کرده و نسبت مجموعه جهاد کشاورزی را با آن سیاست‌ها بررسی کنند.

وی با قدردانی از مسئولان استانی در میزبانی این همایش ملی گفت: در این محفل شایسته است که از شهدای جهاد کشاورزی تجلیل و قدردانی شود که همه ما مدیون جانفشانی آن عزیزان در مسیر تحقق امنیت و ترویج فرهنگ در کشور هستیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز درختکاری و همچنین اهمیت اجرای رهنمودهای راهگشا و مطالبات ایشان در عرصه کشاورزی ابراز داشت: باید روح تلاش و نشاط مضاعفی در جهاد کشاورزی ایجاد شود و پیام اصلی این همایش حاکم شدن روح جدید و دلگرمی بیش از پیش در بین کارکنان، دانشمندان و خانواده جهاد کشاورزی است.

وی با طرح این پرسش که چه مقدار به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش کشاورزی اجرایی شده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۱ سیاست‌های بخش کشاورزی را در ۹ بند ابلاغ کردند که این سیاست‌های مهم و حیاتی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای وابسته و مرتبط پیگیری و دنبال شود.

ربانی از دانشمندان عرصه کشاورزی خواست تا میزان تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را بر اساس شاخص‌های علمی ارزیابی و واکاوی کرده و نسبت مجموعه جهاد کشاورزی را با آن سیاست‌های کلان بسنجند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نقطه کلیدی سیاست‌های عرصه جهاد کشاورزی را «امنیت غذایی» برشمرد و گفت: اگر بناست مشکلات کشور در کشاورزی برطرف شود، نیازمند حضور دانشمندان و مجاهدت شخصیت‌های علمی عرصه کشاورزی هستیم، چرا که علم منشأ قدرت است.

وی افزود: اگر کشور می‌خواهد در عرصه‌های بین‌المللی قدرتمند ظاهر بشود باید مسئولان زمینه بروز و ظهور تفکر علما، دانشمندان و محققان را فراهم کنند و در رساندن کشور به نقطه مطلوب، دانشمندان را کرامت بخشید.

ربانی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) مبنی بر این که «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما»، حرکت و فعالیت علمی پژوهشگران و دانشمندان کشور را در مسیر احیای ارزش‌های دینی و اسلامی برشمرد و تأکید کرد: امروزه مسائل نظام اسلامی با کار عالمانه و منطقی دانشمندان و فعالان عرصه جهاد قابل حل و گره‌گشایی است.

وی تاکید کرد: در تحقق مطالبات رهبر انقلاب اسلامی و خدمت به ملت ایران از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه با حضور مسئولان کشوری و پژوهشگران برتر عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در استان گلستان برگزار شد.

گفتنی است؛ سیاست‌های کلی «کشاورزی»، آذر ماه ۱۳۹۱ در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، از سوی مقام معظم رهبری مصوب و ابلاغ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید