Iranian Agriculture News Agency

در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به استان گلستان انجام شد؛

افتتاح شهرک گلخانه ای و پروژه زهکشی گلستان توسط وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در سفر استانی به گلستان، در بخش دوم سفر خود وارد شهرستان کردکوی شد.

افتتاح شهرک گلخانه ای و پروژه زهکشی گلستان توسط وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان گلستان، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی که در قالب سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت، به استان گلستان سفر کرده است، پس از بازدید از پروژه های صنعتی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری شهرستان بندرگز، وارد شهرستان کردکوی شد.

پروژه زهکشی استان گلستان، به وسعت ۷ هزار هکتار از زهکشی ۲۸۰ هزار هکتاری شهرستان های گرگان، کردکوی و بندرگز نیز به شکل همزمان در کردکوی افتتاح شد.

با بهره برداری از این پروژه که مجری آن سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان است، برای ۲۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده و میزان سرمایه‌گذاری آن یک هزار میلیارد ریال می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی، در ادامه شهرک گلخانه ای "النگ" را در شهرستان کردکوی افتتاح کرد.

این شهرک که از مصادیق پروژه های اقتصاد مقاومتی می باشد، در زمینی به مساحت 7 هکتار و با سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است.

این پروژه شامل ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات بخش دولتی، ۷۰ میلیارد ریال آورده اشخاص و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی می باشد.

تولید سالیانه یک هزار تن محصولات سبزی و صیفی و ۲۲۰ هزار گل شاخه بریده و گلدانی در سطح ۴ هکتار از ویژگی های این پروژه است.

پروژه مذکور با مشارکت ۶ سرمایه گذار احداث و برای ۴۵ نفر شغل ایجاد شد.

نماینده ویژه رئیس جمهور، در جریان سفر به کردکوی با حضور در مزار شهدای شهرستان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، بازارچه صنایع دستی و زمین چمن مصنوعی کردکوی از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به گلستان بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید