Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

تلاش دولت برای ساماندهی بازار و صادرات محصولات کشاورزی

لزوم ایجاد پایانه صادرات کشاورزی در آذربایجان غربی

وزیر جهاد کشاورزی از صدور ۵۰۰ هزار تن از ۸۰۰ هزار تن سیب ذخیره‌سازی شده در سردخانه‌های استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با تسهیل مسیرهای صادراتی و شناسایی بازارهای جدید تلاش برای تسریع در روند صادرات ۲۸۰ هزار تن سیب باقی مانده در حال انجام است.

تلاش دولت برای ساماندهی بازار و صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از واحد سردخانه ۵ هزار تنی سورتینگ و بسته‌بندی و جعبه‌سازی در ارومیه با بیان این که در حال حاضر دولت تمام تلاش خود را برای ساماندهی بازار محصولات کشاورزی به خصوص صادرات ۲۸۰ هزار تن سیب باقی مانده در سردخانه‌های استان انجام می‌دهد، ادامه داد: دولت سیزدهم از شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تمام تلاش دولت برای ساماندهی بازار سیب برای سال آینده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دروازه ورود ایران به بازارهای جهانی و از استان‌های مهم در بخش کشاورزی کشور است که ایجاد پایانه کشاورزی در این استان ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد سال آینده بازار محصولات کشاورزی به خصوص سیب را ساماندهی کنیم، افزود: هم ‌اکنون برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در بحث سیب در سال آینده مشکلات فعلی را نداشته باشیم.

وی تولید قراردادی توسط سازمان تعاون روستایی و خرید تضمینی به صورت اصولی و برنامه‌ریزی شده را از مهمترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی محصول سیب استان در سال آینده عنوان کرد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه امسال اولین بار ۴۲ هزار تن سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران استان به صورت تضمینی خریداری شد، گفت: همه مطالبات در حدود ۶۴ میلیارد تومان ناشی از خرید تضمینی به باغداران پرداخت شده که سال آینده با انسجام و نظم بیشتری این اقدام صورت می‌گیرد.

مقام ارشد وزارت با اشاره به مشکل برندسازی در زمینه تولید عسل در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی 24 درصد عسل کشور را تامین می‌کند ولی از برند شاخصی در کشور برخوردار نیست در این راستا سازمان تعاون روستایی برنامه جدی در این زمینه را در دستور کار خود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب نیز گفت: در سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، برنامه‌های مفصلی برای بخش کشاورزی داریم اما با اعطای تسهیلات و دعوت از سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنیم بخش سورتینگ و بسته‌بندی در استان را سامان ببخشیم.

وی در خصوص تامین میوه شب عید در کشور نیز گفت: برای تامین و تنظیم بازار میوه شب عید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تلاش داریم با خریداری و توزیع میوه‌های با کیفیت آرامش خوبی در بازار میوه شب عید داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید