Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در حاشیه شورای اداری شهرستان املش:

استان گیلان نقش محوری در امنیت غذایی کشور دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این منطقه نقش محوری در امنیت غذایی و قدرت غذایی کشور دارد و استان گیلان برای وزارت جهاد کشاورزی یک منطقه ویژه محسوب می شود.

استان گیلان نقش محوری در امنیت غذایی کشور دارد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان گیلان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در سفر یک روزه هیئت دولت به استان گیلان، به عنوان نماینده رئیس جمهور از شهرستان رودسر و املش بازدید کرد، در حاشیه شورای اداری شهرستان املش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر پانزدهم هیئت دولت به همراه رئیس جمهور میهمان مردم خون گرم رودسر و املش بودیم و پروژه های مختلفی را بازدید کرده ایم.

وی افزود: این منطقه نقش محوری در امنیت غذایی و قدرت غذایی کشور دارد و استان گیلان برای وزارت جهاد کشاورزی یک منطقه ویژه محسوب می شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: املش در تولید چای رتبه اول کشور، در تولید مرکبات و فندق دارای رتبه های استانی و کشوری است و باید به این منطقه توجه ویژه شود، به همین دلیل در این سفر، موضوع کشاورزی یک موضوع محوری است و بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان مصوبه در این سفر پیشنهاد داده ایم که در شورای اداری امشب در محضر رئیس جمهور مصوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود 125 میلیارد تومان اعتبار به بخش نوسازی باغات مرکبات و تجهیز و نوسازی باغات چای اختصاص داده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بخش تحقیقاتت برای باغات کیوی و فندق، مقرر شد یک ایستگاه تحقیقات در این منطقه تاسیس شود، همچنین برای شبکه های آبیاری، استخرهای ذخیره، ایستگاه  های پمپاژ و بازسازی آب بندان ها و تعمیر و ترمیم آن ها بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد در رابطه با برنج گفت: برنج محصول استراتژیک و دومین غله پر مصرف کشور است، طرح مربوط به زه کشی استان های شمالی برای افزایش تولید یک میلیون تن برنج به منظور خودکفایی در دست اقدام است و 700 میلیارد تومان اعتبار در این سفر اختصاص داده شد.

وی افزود: حدود 80 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ، صیانت از جنگل و تجهیز یگان حفاظت در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده رئیس جمهور در این سفر، موضوعات مرتبط با بهداشت، بیماری ها، جاده های مواصلاتی، آموزش و پسماند را در حضور رئیس جمهور مطرح خواهم کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید