Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در بازدید از کارخانه چای رودسر خبر داد:

اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی برای نوسازی و جوان سازی باغات چای

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی برای نوسازی و جوان سازی باغات چای در سفر به استان گیلان خبر داد.

اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی برای نوسازی و جوان سازی باغات چای

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان گیلان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز جمعه 8 بهمن ماه، در سفر یک روزه به استان گیلان، در معیت رئیس جمهوری و تعداد دیگری از اعضاء هیات دولت وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل شدند و مورد استقبال استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه و مدیران ارشد این استان قرار گرفتند.

وزیر جهاد کشاورزی پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان رودسر و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، با همراهی محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، صالح محمدی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان و جهانساز رییس سازمان چای کشور از شرکت چایسازی نوشینه بازدید کرد.

ساداتی نژاد در حاشیه این بازدید، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم ما بحث چای است، گفت: یکی از مصوبات سفر استان گیلان نوسازی  ‌و جوانسازی باغات در این استان است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای نوسازی و جوان سازی باغات ۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: یارانه نهال برای موضوع اختصاص داده شده و نگاه ما ویژه به این موضوع است.

گفتنی است، کارخانه چای نوشینه ظرفیت 5 هزار تنی برای فعالیت دارد که در حال حاضر با ظرفیت ۳هزار تنی فعالیت فرآوری  و بسته بندی چای را انجام میدهد و اشتغالزایی  500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه فراهم شده است.

استان گیلان با سطح زیر کشت ۲۱ هزار هکتار باغ چای و تولید ۱۳۵ هزار تن  برگ سبز چای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید