Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان

تحقق بیش از 70 درصد پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای عرصه های منابع طبیعی استان سمنان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از 70 درصد پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای عرصه های منابع طبیعی استان سمنان محقق شده است.

تحقق بیش از 70 درصد پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای عرصه های منابع طبیعی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درسالن شهید نقاشیان اداره کل برگزار شد اظهار کرد: بیش از 70 درصد از پویش مردمی بذرکاری، بذر پاشی و نهالکاری در 10 هزار هکتار ازعرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردم، جوامع محلی و دستگاههای اجرایی استان سمنان انجام شد. 

وی گفت: از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای ده هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان از "روزجهانی خاک"در پارک جنگلی کومش شهرستان سمنان خبر داد و اظهار کرد: پویش یادشده در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان "ایران سرسبز؛ ایران قوی، هر ایرانی یک درخت"تا پایان اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

 مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان افزود: در جلسه هماهنگی برای احیای عرصه های منابع طبیعی به تامین بذر مورد نیاز برای اجرای این پویش، گفت: این طرح با هدف احیا ء و زاد آوری جنگلها و عرصه های منابع طبیعی آغازشده بود. 

جعفر مرادی حقیقی با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در پویش بذرکاری در سطح جنگل ها و مناطق تعیین شده توسط ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستانها، اضافه کرد: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم،جوامع محلی، مسئولین دولتی و محلی، تشکلهای زیست محیطی ، بسیج سازندگی، هلال احمر باهدف حفظ و احیا جنگل‌ها ، مراتع و عرصه های بیابانی تا پایان اسفند ماه سالجاری اجرا می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این نوع پویش مردمی را تلاش برای پای کار آوردن مردم درحوزه حفاظت وحراست از جنگلها ومراتع به عنوان سرمایه‌های خدادادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های از این دست شاهد توسعه روز افزون جنگل‌های استان باشیم .

جعفر مرادی حقیقی تصریح کرد: بدون تردید مردم مهمترین وموثرین نقش را در حفاظت از جنگلها ومراتع بر عهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها ومراتع را با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام ها  بسیار مهم  و اثر گذار دانست و افزود: توانسته‌ایم در اجرای طرح های جنگلکاری مشارکتی ضمن فرهنگ سازی و تشویق وترغیب مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی، به‌نوعی به مردم آگاهی دهیم که در این کار عام المنفعه وپسندیده سهیم شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید