Iranian Agriculture News Agency

در سفر یک روزه به استان یزد؛

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شرکت فرآورده های لبنی در ابرکوه

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان یزد با حضور در شهرستان ابرکوه از شرکت داریو لبن این شهرستان بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شرکت فرآورده های لبنی در ابرکوه

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این شرکت در زمینی به مساحت ۲۷۰۰۰ مترمربع و زیر بنای ۶۵۰۰ متر مربع با ظرفیت سالیانه تولید ۸۵۰۰ تن فرآورده لبنی با اولویت انواع پنیر،شیرخشک و پودر آب پنیر احداث و دربهمن ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

بنابراین گزارش در این طرح ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که۱۶۰ میلیارد آن درقالب تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و منابع داخلی بانک کشاورزی پرداخت گردیده است.

اجرای این طرح  مزایایی همچون احیاء و حمایت از صنعت دامپروری شهرستان،پوشش و جمع آوری شیرشهرستانهای مجاور،تولید محصولات متنوع لبنی با قابلیت صادرات،تکمیل زنجیره تولید و اشتغال پایدار در شهرستان و بازیافت آب مصرفی و استفاده ازآن در چرخه تولید و فضای سبز به همراه خواهد داشت و علاوه برآن زمینه اشتغال ۲۰۰نفربطور مستقیم و ۵۰۰ نفر بطور غیرمستقیم  فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است هم اکنون در استان یزد ۴۱۴فقره طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با ظرفیت اسمی ۱۴۱۱هزارتن و سرمایه ثابت ۱۷۴۷۴میلیارد ریال به بهره برداری رسیده  و زمینه اشتغال ۷۵۷۸ نفر را فراهم کرده است.

یادآور می شود، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان یزد از قنات آقایحیایی تفت بازدید و با حضور در گلزار شهدای شهرستان ابرکوه به مقاوم والای شهیدان ادای احترام کرد.

دکتر ساداتی نژاد همچنین در ادامه این سفر با مادر شهیدان آدمی که سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، دیدار کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید