Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

استفاده از مسیرهای هوایی و دریایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، مسیرهای هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

استفاده از مسیرهای هوایی و دریایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان یزد، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان یزد، در جمع خبرنگاران در شهرستان مهریز اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است، توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به این که کشور هدف در زمان سفارش محصول باید استانداردهای خود را به کشور مبدا اعلام کند و این قاعده کار تجاری است، افزود: در توسعه صادرات، رعایت استانداردهای بازارهای هدف بسیار مهم است و طبیعتا در این مسیر مذاکراتی را با کشورهای همسایه انجام داده ایم؛ مشکلاتی که اخیرا در برخی از محصولات صادراتی به وجود آمد، مربوط به عدم ثبت آفت کش های مصرفی -که کم خطر هم بودند- در کشور هدف بود که با مذاکرات انجام شده مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

ساداتی نژاد در رابطه با مشکلات موجود در ترانزیت محصولات کشاورزی از مزر آذربایجان خاطرنشان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، مسیرهای هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید