Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در شهرستان مهریز اعلام کرد:

توسعه صنایع تبدیلی و تقویت زنجیره ارزش در استان یزد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تقویت زنجیره ارزش در استان یزد از مصوبات سفر رئیس جمهور به ان استان است.

توسعه صنایع تبدیلی و تقویت زنجیره ارزش در استان یزد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان یزد، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان یزد، در بازدید از واحد پرورش گاو شیری شهرستان مهریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یزد منطقه خشک و کم آبی است و اولویت پیشنهادات این سفر، مرمت و احیای قنوات بوده که حوزه حیاتی آبرسانی منطقه است و قدمت تاریخ دارد.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت در این استان تقویت زیرساخت های آبخیزداری است تا در این منطقه حداکثر استفاده از روان آب ها و آب های سطحی را داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با وجود میزان بارندگی در این استان امکان توسعه کشاورزی نداریم، تصریح کرد: در حوزه عملیات کشاورزی هم، افزایش بهره وری، بهبود و ارتقای سیستم های آبیاری در این استان مدنظر قرار دارد.

وی افزود: در حوزه دامپروری استفاده از نژادهای پربازده و پرورش شتر که مناسب این منطقه است، را در نظر گرفته شده و همچنین توسعه گلخانه ها و آبزی پروری در گلخانه، کشت گیاهان کم آب بر مانند گیاهان دارویی جزء مصوبات این سفر است.

ساداتی نژاد، تقویت زنجیره ارزش در استان یزد را از دیگر مصوبات این سفر دانست و گفت: ما باید از خام فروشی به سمت فرآوری محصولات برویم و در مصوبات سفر، تسهیلاتی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استان یزد کشاورزان دقیق و باهوشی دارد که قدر آب را می دانند و بهره وری استفاده از آب در این استان رشد خوبی داشته است؛ 53 درصد از محصولات یزد از 6 درصد از آب های مصرفی به دست می آید و راهی که استان یزد برای بهره وری از آب طی کرده درست بوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید