Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در گفتگوی زنده تلوزیونی تشریح کرد:

جزئیات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در گفتگوی زنده تلوزیونی با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما، جزئیات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد در بخش کشاورزی را اعلام کرد.

جزئیات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان یزد،در گفتگوی زنده تلوزیونی با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما، در رابطه با مصوبات این سفر اظهار کرد: در سفر استانی دوازدهم ریاست جمهوری، امروز در استان یزد میهمان مردم ابرکوه و مهریز بوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان یزد و بحران خشکسالی، برخی از مصوبات این سفر در بخش کشاورزی در حوزه تقویت عملیات آبخیزداری و حفظ آب، مرمت و احیای قنوات به عنوان رگ های حیاتی استان یزد و مقابله با بیابان زایی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: نگاه وزارت جهاد کشاورزی به بهبود آب کشاورزی در این استان و افزایش بهره وری آب است که بر این اساس تجهیز و نوسازی سامانه های نوین آبیاری از مصوبات این سفر است.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی، نگاه ما به تقویت گلخانه ها و جایگزینی آنها با دشت های سنتی است، همچنین با توجه به وجود باغات بسیار در این استان، احیا و نوسازی باغات از مصوبات دیگر این سفر است.

ساداتی نژاد ادامه داد: استفاده از گونه های پربازده در دامپروری، آبزی پروری به روش گلخانه ای و توسعه پرورش شتر به دلیل همخوانی این دام با شرایط مناطق کویری از مصوبات امروز در استان یزد است.

وی، دیگر مصوبه این سفر را توجه به کشت گیاهان دارویی به دلیل کم آب بر بودن برشمرد و ادامه داد: موضوعات توجه ویژه به گردشگری کشاورزی به دلیل ظرفیت های بالای این استان و تکمیل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان یزد، در جلسه با رئیس جمهور مطرح خواهد شد تا تسهیلات لازم برای آن اختصاص یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید