Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" اعلام کرد:

توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ها و دامپروری اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان یزد

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به اقلیم استان یزد، اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در این منطقه، توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ها و دامپروری است.

توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ها و دامپروری اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان یزد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان یزد، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان یزد، در بازدید از یک مرغداری مرغ تخم گذار در شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: مردم استان یزد در حوزه کشاورزی با وجود مشکلات آبی و خشکسالی، بسیار سخت کوش هستند و از نظر بهره وری عملکرد بسیار خوبی دارند.

ساداتی نژاد به کشاورزان استان یزد توصیه کرد: کشاورزان این استان به سمت کشت گیاهان دارویی بروند چرا که این کشت کم آب بر است و برای این استان مناسب خواهد بود، همچنین استان یزد باید در حوزه دامپروری و گلخانه بیشتر فعال شود.

وی افزود: کشاورزان این استان سازگاری خود را با کم آبی نشان داده اند بنابراین امیدواریم با تسهیلات و مصوبات این سفر برای حمایت از توسعه شهرک های گلخانه ای و احیا و بازسازی قنوات منطقه، تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری نوین و حمایت از پرورش شتر در این استان، بتوانیم به سمت کشت های کم آب بر و توسعه گلخانه به خصوص توسعه شهرک های شیلاتی در آب های شور و لب شور پیش برویم و بتوانیم شرایط مطلوبی را درحوزه اشتغال ایجاد کنیم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: این منطقه با توجه به وضعیت تغییر اقلیم و کم آبی نیاز به مدیریت بهره برداری از آب در استان دارد و با تعاملی که بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو وجود دارد، تلاش می کنیم با محوریت شورای عالی آب شرایط مطلوب تری را در تامین آب کشاورزان استان یزد داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تامین نهاده دامی برای دامداران استان یزد گفت: نهاده های دامی بر اساس سهمیه تعیین شده بین دامداران توزیع می شود و در حوزه دام روستایی و عشایری هم تمهیداتی اندیشیده شده و بزودی توزیع انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید