Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد:

بیمه محصولات کشاورزی تضمینی برای رونق تولید محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: انجام بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت و ثبات درآمد بهره برداران بخش کشاورزی ضروری است.

بیمه محصولات کشاورزی تضمینی  برای رونق تولید محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، علی حسین احدی عالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان اردبیل که با محوریت بیمه محصولات کشاورزی که در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل برگزار شد، بیان کرد: انجام بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت و ثبات درآمد بهره برداران بخش کشاورزی ضرورت دارد و کشاورزان می توانند با بیمه محصول خود از مزایای آن در مواقع بروز خسارت برخوردار شوند.

وی در ادامه با تشریح روند اجرا و پیشرفت طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان افزود: در این طرح به منظور حمایت و خدمات رسانی بیشتر به کشاورزان دیم کار ارایه خدمات بیمه ای ارزان قیمت ( بیمه طرح جهش تولید در دیمزارها) با حمایت مالی ستاد فرمان حضرت امام ره آغاز شده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به عقد قرارداد بیمه محصولات زراعی طرح جهش تولید دردیمزارها اقدام میکنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل علاوه بر کمک یارانه ای بیمه محصولات کشاورزی ، ارائه تسهیلات کم بهره خرید ادوات کشاورزی با اقساط بلند مدت و ارائه نهاده های کشاورزی رایگان به کشاورزان را از دیگر حمایت های مالی این طرح برشمرد.

وی در راستای افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی با اشاره بر لزوم ترویج و فرهنگ سازی بیشتر بیمه در بخش کشاورزی ، اصلی ترین عامل جهت توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی را تسریع روند پرداخت غرامت صندوق بیمه به کشاورزان در زمان وقوع حوادث قهری و جبران خسارات وارده در کمترین زمان ممکن عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به وقوع حوادث طبیعی سرمازدگی و یخبندان  ،خشکسالی و طوفان به عنوان مهم ترین عوامل خسارت زای محصولات کشاورزی منطقه از کلیه کشاورزان درخواست نمود نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود در مقابل حوادث غیر مترقبه اقدام کنند؛ به ویژه  از کلیه کشاورزان دیم کار منطقه نیز درخواست کرد تا  برای اجرای طرح جهش تولید در مزارع خود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به عقد قرارداد سریعا اقدام  و از حمایت ها و مزایای شامل طرح برخوردار شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید